26 February 2010

Rain

It's raining, it's raining again...lalalala, jag verkar vara den enda som tycker att det är roligt faktiskt, framförallt för att det tydligen ska snöa för fullt igen i helgen och dessutom bli minus 14 grader nästa vecka igen..jaja..

Tyvärr så sätter regnet stopp för min promenix idag, eftersom jag absolut inte orkar gå ut och gå i regnet..inte idag i alla fall!

Det har varit en konstig vecka. En väldigt lat vecka faktiskt. Jag har befunnit mig i ett konstigt limbo-tillstånd mellan sömn, daydreaming och vara fullt alert..
Jag har grejat i mitt rum, kollat på NCIS (snart sett klart andra säsongen), pluggat lite, lekt lite med SQL-frågor i datalabben, inte hittat några kläder att ha på mig imorgon, haft lite smått ångest över vikten, då jag faktiskt har gått upp 5kg sedan min förra födelsedagsfest, känt glädje över schweizarnas OS-guld.

Imorgon är min födelsedagsfest, det verkar som om det blir en hel del personer, i skrivande stund så har 16 personer tackat ja, jag har dock hört rykten om sjukdom, så jag får väl se om alla dyker upp. Det känns spännande och läskigt..ingen aning om jag ens får plats med så mycket folk :)
Ikväll ska det storhandlas, en hel del som måste tänkas på, har ju aldrig haft en sådan fest förut..men det går nog bra, hoppas jag :) Så länge det finns tillräckligt med öl och vin, chips och godis, sockerdricka och cola, mjölk och kaffe, så borde alla vara nöjda. De två smörgåstårtorna och rosa tårtan skall hämtas imorron....

Jag har som sagt inte hittat någon tröja, Jeansen är ett givet val, då jag bara äger ett par som passar, samma som jag alltid har på mig (eller ja, samma modell, har haft samma modell i flera år nu, men jag äger faktiskt flera exemplar, haha), tråkigt jag vet, men who cares, right ?...Funderar nu på att ha på mig min desigual - tröja, även fast jag är medveten om att jag hade på mig precis samma outfit för ett år sedan:

Samma Jeans + samma tröja -> men 5kg lättare

Och samma outfit hade jag även i höstas på Sushi-kväll/festen



Det enda som har ändrats är hårfärgen, blond->röd->brun
Så, lite tråkigt klädval kanske..men just nu har jag ingen annan idé faktiskt.

No comments :

Post a Comment