02 February 2010

Frossa

Sitter, eller snarare ligger, i vardagsrummet. Skriver det här med min iPhone. Har min dator i andra rummet. Borde plugga lite till, men mina tankar bara flyger iväg, svårt att koncentrera mig. Jag lämnade in en halvfärdig synopsis idag, den blev inte bra, jag har inte hunnit läsa allt än därför har jag bara någon vag och flummig kunskap om de olika teorierna, då blir det svårt att formulera ett klart och tydligt syfte. Dessutom är jag en sån person som kommer på saker och ting under arbetets gång. Det kallas för att lära sig! Det är en process!! Jag kan inte nu klart avgränsa mitt område, syfte och frågeställningar samt litteraturen, det kommer successivt ju mer jag fördjupar mig i ämnet! Grrr..
Jag har ont i magen. Mycket beror nog på dagens frossande, ja de senaste dagars frossande faktiskt. Just nu känns det som om jag aldrig mer kommer att trivas i min kropp, aldrig mer känna mig healthy igen. Ja, ja vet, det är långt kvar till sommaren och med vårsolen och värmen kommer motionerandet av sig självt, mysätandet under de mörka kvällarna ersätts av jordgubbar och fil med mineralvatten med en slice citron...
Mamma kom hem ganska sent ikväll, lagade sen god mat( makaroner, bacontärningar, lök, ost + den schweiziska gröna osten). Därefter satte vi oss i soffan, drack cider och kollade på Fools Gold. Andra anledningen till magont och illamående är nervositeten inför skolan imorgon, kommer nog inte att sova inför imorgon.
Här är det förresten boktorka igen ( har inte tid att läsa heller!!!!!), mina böcker har inte skickats än, hoppas jätte mycket att de hinner hem före helgen.
Så, nu ska jag räkna rosa sheep, hoppas jag kan sussa så småningom, glömma skolan. Wish me luck!

No comments :

Post a Comment