03 February 2010

Mysmysmys...

Det snöar för fullt. Mamma står i köket och gör deg till kvällens måltid (oj vad dum jag känner mig som inte kan laga mat...men ååh så skönt det känns att ha någon här som lagar mat åt mig..hihi)..vi ska äta "Flammkuchen" ikväll, det vill säga något Pizza-liknande, deg + bacontärningar + crème fraiche + lök + peppar, det är i alla fall en Sydtysk/Östfransk specialitet. Får se om vi ska dricka rödvin till..skulle passa ganska bra.
Tyvärr så har mitt filmutbud sinat..har bara två halvbra filmer kvar med tysk tal/textning...så får se..men hon älskar att sitta i nya soffan och kolla på film, något hon aldrig gör hemma :D...Synd att hon inte vågar se Twilight, för den har jag faktiskt med tysk textning.....

Var i skolan i morse, det gick bra på PM-handledningen, läraren lyckades på något sätt att prata i 10 minuter om mitt PM-ämne, förklara vad jag ska göra osv, allt det bara utifrån mina 5 meningar som jag lämnade in..haha..duktig är hon!..Därefter hade vi grupparbete, men vi delade mest upp vem som ska ta ansvar för vilka uppgifter. På vägen ner till bussen köpte jag några grejor som jag tyckte att jag behövde för en myspys-eftermiddag...det vill säga en söt pyjamas, Total Film -tidningen, 2 sura Haribo Mega-Roulette och en body-spray. Allt det inhandlades på 5 minuter, i 3 olika affärer. Sedan fick jag springa ner till bussen...

Nu ska jag läsa min tidning..
Funderar på att gå på filmen "Valentines Day" på bio nästa vecka..

Någonting att avsluta med:
Hittade det här på www.urbandictionary.com idag, skrev in mitt namn och det här fick jag fram:

"The most beautiful, amazing and intellectually inclined girl in the world. Brings hope to others that want her, because that's what her name means in French. Is extremely hot, and good at anything she does"
" Goddess of her time. Beautiful and unique. Passionate, loving, captivating, vigorous, sympathetic, and intense."

Yay Me :D

No comments :

Post a Comment