06 February 2010

Konsten att frysa

Efter en fin och mysig dag, som började med sovmorgon, så är jag helt och hållet slut efter en rejält omysig avslutning.

Åkte till Västerås någon gång före 11 i morse, var på Lagerhaus, där jag köpte en fin godis-skål med lock, Jelly Beans, världens godaste chips (sweet chili/red pepper), 1 glas med rosa prickor, papp-tallrikar med hjärtan på som jag ska ha på mitt födelsedagskalas (om det blir av, jag har ju inte precis någon att bjuda, även fast jag tänkte bjuda på Ingrids smörgåstårta och en rosa jätte god tårta som Millan har gjort, känner mig väldigt patetisk, men jag har aldrig varit den som har haft många vänner, och många av mina vänner bor tyvärr alldeles för långt borta), 2 plastglas till badrummet och rosa ringar till duschdraperiet!
Det blev lunch hos Wayne's Coffe, där de inte hade det jag ville ha, det var slut, var sugen på rågbröd med hummus och kalkon...det fick bli en kykling-wrap istället. Gick runt på Village- där jag fick en present av mamma (se nedan), på Panduro Hobby där jag för en gångs skull inte köpte några pärlor, istället fick det bli klistermärken - se nedan, Cervera (där jag stod emot att köpa en fin fin rosa vas), på Cubus, där jag köpte ett par Pyjamas-byxor till, de är så mysiga att ha på sig hemma..på dagen..köpte än en gång storlek S, mamma klippte upp något på sidan som gjorde större, det vill säga att typ gummi-bandet eller vad det nu är för något inte drog åt lika mycket som innan, så nu passar de perfekt :) Lycklig :) Till sist gick vi in på min favorit Ica-affär och köpte en Mountain Dew :)

Väl hemma igen så åt vi tårta och drack kaffe, mamma packade det sista, fick låna "No Reservations" - hennes favorit film och runt 17.00 tiden åkte vi mot Arlanda.

Efter att ha lämnat E18 började det låta konstigt vid höger framhjul...blev lite nervös..5 minuter senare började allting blinka samtidigt....fick stanna i Rotebro...Hade nästan slut på batteriet på min iPhone..otur..försökte först få hjälp...men efter en stund fick vi ringa till en Taxi..som kom efter några minuter och tog med sig mamma till Arlanda..blev väldigt ledsen att jag inte var så lugn i krisen som jag hade velat vara (blev livrädd), att jag inte kunde följa med mamma till Arlanda och visa henne vart hon skulle osv..(inte alltid så lätt när man varken kan svenska eller engelska!!!)..satt sedan i över en timme i bilen ..kanske till och med 90 minuter..frös som fan..jag hade inte med mig några vantar eller mössa, hade på mig min tunnaste vinterjacka och skor som inte är helt vattentäta..så mina strumpor var dyblöta och jag frös som ***!!! Det var inte så kul. Men till slut så hittade Krille till Rotebro..bilen står kvar där..får se hur det blir med den..imorron. Åkte hem i en fin och mysig bil...
Varför ska allting komma samtidigt. Är så pank att jag inte vet vad jag ska ta mig till..mina pengar har inte kommit ännu, vet inte heller när de gör det, haft en massa utgifter på sistone...plus taxin och bilbärgning/lagning imorron..hur ska det lösa sig? Hur ska det bli med köket??..alla dessa ekonomiska problem..börjar bli less på dem!!..

Ska gå lägga mig nu..äntligen i min säng ( men jag var jätte glad att ha mamma här..så det gjorde absolut ingenting att hon sov i min säng!!) Ska försöka ta tag i problemen imorron (bil,plugg, seminarium..uschusch)...

Ska lägga ut några kort på min lilla present jag fick idag, plastglasen som passar perfekt till badrummet..och de fina klistermärken som gör badrummet öändligt mycket finare .. och även min bokhylla :D

Blir förresten väldigt glad över alla kommentarer jag får...so feel free to drop a line or two :)

En väldigt fin vas i lila från Village med min favorit-blomma i plast (eftersom lägenheten är alldeles för mörk för en äkta, som jag fick i present idag :)


Nya plastglas i badrummet


Klistermärken på badrumsväggen (har satt upp flera)

Samma klistermärke på min bokhylla..(har även klistrat på mitt glasbord)...

No comments :

Post a Comment