29 November 2009

Söndag

Det går segt med pluggandet..väldigt segt. Varför ska det vara så tråkigt med Vetenskaplig klassifikation???

Jag har tydligen en pappa som saknar mig väldigt mycket, jag antar att han saknar någon han kan skoja med hela dagen, eller snarare någon han kan skratta åt!...Han frågar mig dumma saker som "vilken laptop ska jag köpa" han som bara vet hur Mac fungerar..finns ju inte precis så många möjligheter då..."Men, det behöver inte vara en Mac, säg vilken som är bra!".."Men du har ju ingen aning hur en PC fungerar!"..."Det är väl ganska likt Mac!" .."Nej".."Men jag vill ha en Laptop eller Netbook nuuuuu"..snacka om en någon som har förflyttat sitt fokus från att köpa flera Radioapparater i veckan, till flera olika mobiler..till slutligen vara en laptopoman...(hm, undrar varför jag har 3 väldigt bra fungerade MP3 spelare, 3 bärbara datorer..3 Mobiler......tack pappa!)...
Dessutom så räcker det tydligen inte med att höra min röst..."Sätt igång Skype nu"..." Jag har inte lyckats få igång den än med Windows 7"..."Men jobba på det då! Jag vill se ditt röda hår...nä, ditt fuuuuula mörka hår var det ju"..."Mmh, får se vad jag kan göra......nästa vecka!"..."Ok, ha så kul med att inte göra någonting".."Tack detsamma"..."Ja, attintegöranågonting är ju en konst som jag bemästrar väldigt väl!"...

Det här är tröjan som var alldeles för stor...



Känner mig mycket smartare när jag har på mig den..haha...

Jag fick för mig att jag skulle börja titta på Heroes idag...men det gick inte så bra som jag hoppades..eller, det gick inte alls. ( Jag fick lite tråkigt den här veckan, Grey's Anatomy 6 har tagit juluppehåll och Bones 5 har tagit Thanksgivinguppehåll.....min favorit författare har förresten skrivit ett väldit bra inlägg om kalkonmackor här , blev väldigt hungrig när jag läste det...vill nog åka till USA snart någon gång...kanske hälsa på mina släktingar där nästa år? Who knows) Så, i brist på annat (och ja, jag orkar inte läsa plugg något mer idag!!! *försöker se bestämd ut!*) så gick jag igenom mina böcker...och hittade en som jag faktiskt inte kommer ihåg varför jag ratade den så många gånger.....jag lyckades läsa de första 50 sidorna...So far, so good!





Nu väntar jag desperat på att min Iphone ska komma...(eller som pappa säger Ägg-phone..Ei på tyska = ägg). Jag hade aldrig ens en tanke på att jag skulle vilja ha en Iphone, ännu mindre att jag skulle vilja köpa en...Men att få en i present, oj, jag ser faktiskt fram emot att få den...tänk, någon kände mig bättre än jag mig själv..:) ( men lite synd är det om min nuvarande Sony-Ericsson mobil..som jag får betala abonnemang på i 15 månader till....)

No comments :

Post a Comment