29 November 2009

funderingar...

det är faktiskt en konstig dag idag..
Jag skäms, jag skäms så otroligt mycket för att vara en schweiziska idag. Vart är världen på väg egentligen? Å andra sidan, borde jag åkt hem och röstat? Dessutom, som religionsvetare skäms jag dubbelt så mycket! Borde jag byta mitt medborgarskap? Någon som vill ha mig ? :P

Andra funderingar...varför säger man: Får jag låna toaletten? (Typ varsågod, ta den, jag behöver den inte just nu...men lämna den tillbaka imorron? haha) eller vill du ha påtår...(ööh, nej, tack, mina tår mår bra så som de är faktiskt)...

Jag har nu läst 128 sidor, bra bok..eller iaf en bra söndagseftermiddagsbok, börjar faktiskt nästan få ångest för vad jag ska göra när jag har läst ut den...

Men det återstår ju alltid plugg....

Måste(!!!) börja fundera vad jag ska göra på julen, hur det blir med julklappar..kläder osv...vill helst glömma det, men det går nog inte så länge till...

Mamma tyckte idag att jag skulle komma hem...har inte firat jul med familjen (eller ja, med föräldrarna) sedan 2003..som är ju faktiskt ett tag sedan....

Bara 2 veckor och 4 dagar kvar till Jullovet :)
(Då blir det tenta och förmodligen omtenta..men who cares?)....

No comments :

Post a Comment