13 November 2009

No Progress

Tänk att jag aldrig lär mig, aldrig! Det bådar inte gott för evolutionens utveckling, människan, det vill säga jag, lär sig aldrig av tidigare mistakes. Så enkelt är det bara.

Spenderade stora delen av igår i sängen, med världens huvudvärk, snuva, halsont och den nytillkomne Hostan (nice to meet ya). Varje gång jag ens försökte ta tag i hemtentan, små saker som bara att läsa igenom frågorna, resulterade i ännu starkare huvudvärk, eller att jag rent av somnade.

Efter en rejäl oproduktiv dag så fick jag åka till Västerås, eftersom jag inte kunde avboka klipptiden.

Nu är håret rejält mycket kortare, inget slitet kvar (juppie, äntligen!!), och ingenting grönt kvar heller. (Det såg hemskt ut på golvet, 10-15 cm långa gröna hårtofsar..uschusch) Nu är det mörkt igen, jag lät mig övertalas, det var egentligen inte tänkt så, ville bli ljus igen. Men hon lovade jag det inte skulle bli några problem att bli ljus till våren..så jag litade på henne :) Nu får vi hålla tummarna att det inte blir grönt igen..för då börjar hela skiten från början igen! Vet inte riktigt än hur det känns, jag saknar volymen, längden, får vänja mig först helt enkelt.

Igår kväll försökte jag med mer tentaplugg som jag inte riktigt lyckades med, allting bara snurrade, var alldeles yr och konstig i skallen. Men kunde inte sova heller, oroade mig för en massa saker, funderade fram och tillbaka..till slut somnade jag runt kl. 4 nån gång. Försökte gå upp vid 8 men klarade inte det..fick bli 9 istället...började skriva tentan runt halv 10. Ingen inspiration överhuvudtaget, hatar det, vill ju känna något för ämnet, vill ju bli inspirerad, vill lära mig någonting, vill känna den där känslan man får när allting plötsligt faller på plats, när man får en idé att spinna vidare på. Men nada. Det gick segt, dåligt språk (sämre än vanligt), svarade bara halvdant på frågorna (tyvärr), lämnade in 40 minuter för sent (vet ej vad det betyder). Nu väntar jag på att få rest, då är jag förhoppningsvis frisk och full av energi! Jorden går inte under.

Nu ska jag lägga mig och vila ett tag...sedan bär det av till bion, 2012 ska det ses. Ser väldigt mycket fram emot det, borde vara så spännande att jag inte somnar trots tröttheten. Känner att jag håller på att bli frisk iaf, har inte tagit några värktabletter idag alls, vilket är ett bra tecken. Imorron jag kanske till och med kan gå ut och motionera igen...har saknat det den här veckan, konstigt nog.

Bara en vecka kvar till New Moon...vet fortfarande inte vem jag ska gå med :)

Ska lägga upp före och efter bilder...men jag har ingen bra efter bild, den jag har får duga (det var för mörkt igår kväll för att ta ngt bättre kort), kom ihåg att jag är sjuk (= blek, uppsvälld, röd näsa osv.)




No comments :

Post a Comment