08 November 2009

Helgen

Är väldigt trött, har haft problem med huvudvärk hela helgen. Får dock inte gå och lägga mig ännu, måste plugga klart först. Har ett seminarium imorron bitti, känner mig inte förberedd alls. Måste lämna in två diskussionfrågor, vilket inte är så lätt om man inte förstår texterna...arrgh. De ska mejlas in i förväg, så det går inte att gömma sig bakom alla andra under själva seminariet, så som jag brukar göra. Ljuset i mörkret är dock att det verkar vara det enda tillfället i veckan som jag ska åka till skolan, behöver plugga/läsa ifatt osv under den övriga tiden, hemtenta på torsdag.
Såg G.I Joe två gånger i helgen, pga en logistisk felplanering, dessutom så blev det "farsdagsfirande" med smörgåstårta och mycket lek och skoj med lilla pysmysen. Vilken otrolig energi hon har, hit och dit, och den luckan ska öppnas och slå igen, den andra lådan öppnas, nyfiken som bara den. Och inte ett uns av blyghet i kroppen, hon tar för sig, dansar, skrattar och charmar alla.

Såg även Natt på Museet 2, tyckte den var en hel del bättre än första. :)

Har fortfarande inte börjat läsa min bok...

Så, nu måste jag återgå till seminarietexterna...

No comments :

Post a Comment