18 November 2009

3

Jag har läst A Field Guide to Burying Your Parents igår, jag älskade den. Den är inte lika bra som Liza Palmers första bok, men jag gillar den starkt. Det som jag inte gillar med den är att den är alldeles för kort(!!!!!) och att en stor fråga löstes alldeles för lätt, i mina ögon i alla fall.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, böcker skrivna utifrån Jag-perspektivet är bäst, så enkelt är det :)

Field Guide var så bra att den kommer in på min top tre lista i år, på tredje plats (även om jag fortfarande måste säga att utbudet var klent i år!).

  • 3. A Field Guide to Burying Your Parents - Liza Palmer. Hur ska man hantera föräldrarnas död?
  • 2. The Good Luck Girl - Kerry Reichs. Hur återupptar man sitt liv efter leukemi? Hur hanterar man rädslan för återfall? Hur hanterar man att ens vän dog i sjukdomen när man själv överlevde?
  • 1. Saving Grace - Ciara Geraghty. Hur hanterar man broderns död? Hur hanterar man att man är ansvarig för hans död?
Äntligen sol!! Synd, så synd, att jag inte kan njuta av den. Har så otroligt mycket plugg att göra idag att jag blir alldeles snurrig av att bara tänka på det! Seminarium imorgon, varför blir jag alltid så nervös och livrädd inför seminarier?? Men att det inte regnar och är grått och hemskt ute hjälper en hel del, energinivån är högre än de senaste dagarna, veckorna, äntligen kan jag börja motionera igen :)

Snart fredag ( :D ), snart helg, och det är på dagen idag precis 4 veckor kvar till jullovet!!! JIPPIE :)

No comments :

Post a Comment