05 November 2009

The Perfect Moment

Idag så hände det, The Perfect Moment. Jag älskar när det inträffar. Framförallt när man minst förväntar sig. Vaknade halv 9 idag, var helt död i kroppen. Så otroligt tung, seg och trött. Det var mörkt i rummet, och mitt humör var ännu mörkare. Var tvungen att dricka två Nespresso sedan sätta mig och fortsätta med övningarna.

Åkte till skolan sen, hade gruppmöte, sedan ett 3 timmars seminarium, med bara en pytte liten rast. Det känns som om tiden stod still, alla var tvungna att gå fram till tavlan och skriva upp sina resultat på särskilda övningar...läskigt!

Men när jag satt där så plötsligt fick jag uppleva den där Perfect Moment, jag tittade ut genom fönstret, det snöade stora flingor, solen hade redan gått ned, skymning, mörker, den där speciella tiden på dagen då allt känns magiskt. Det kändes som om hela universum var ett med mig, att allting stod stilla, fridfullt. Ett kort ögonblick där det känns som om man svävar, fullkomlig lycka.

Hemma igen nu, det saknades några på seminariet idag..hmmm, ingen G.I Joe idag heller, får se om det kanske blir Star Trek idag istället...orkar inte riktigt vänta längre. Det började regna för fullt precis när jag gick av bussen....såg ut som en blöt katt när jag kom hem..ajaj....

No comments :

Post a Comment