03 November 2009

För det första blir det annorlunda...

för det andra än man tror(tänker)....

Världens mest menlösa fras på tyska..

Men det blev inte mycket med kvällens planer.
Min huvudvärk håller på att ta kål på mig. Började titta på andra halvan av Sagan om Ringen..med favoritmeningen- "They have a cavetroll" - se-så-där-förvånad-söt-ut, åt min Bulgur/Kyckling sallad, som nog inte var såå bra på nyttighetsskalan eftersom jag var så otroligt hungrig att jag inte kunde hålla mig inom en lagom gräns...grrr. Sedan ringde mamma, hon ville bara berätta om en möjlig praktik-plats på statsarkivet hemma, känns väldigt lockande, men å andra sidan så pluggar jag faktiskt inte till arkivarie, så den praktiken skulle inte kunna räknas till utbildningen, dessutom så är den mellan 3-5 månader lång ( det roliga är att man tjänar ca 14'000kr efter skatt i månaden, för att vara praktikant!!!!). Men det blir nog inte av. Diskuterade om jag skulle göra praktiken som ska äga rum nästa höst hemma eller här, för och nackdelar...vi kom nog inte fram till något.
Diskuterade även vaccineringen...jag tror att jag kommer att låta det vara...vet inte riktigt om det är rätt beslut..men så ser beslutet ut just nu.

Jag är livrädd att börja läsa boken jag fick hem idag. Tänk om den inte är bra. Har väntat så otroligt länge på den här, visste inte ens vad den handlade om men längtade efter den iaf. Jag älskar Liza Palmers sätt att skriva..men tänk om jag inte gillar den. Den ligger bredvid sängen just nu...läste Total Film istället, eller kollade igenom den iaf. Höll på att skratta tårar när jag läste deras abrigded sammanfattning av G.I. Joe ( som jag redan nämnde året mest hjärndöde film, tvåa är Transformers 2)

Joseph Gordon-Levitt
From now on, you can call me...[Puts on skull from Indiana Jones 4] Commander!

C.Eccleston
So that's why everyone is leaving cinemas laughing

They are captured

Joseph Gordon-Levitt
Transformers got a sequel, so there's no way this won't

Channing Tatum
I'll be channing for you.

End

//Total Film

okej, jag vet, jag har sjuk humor!

Henri-Georges Clouzot's Inferno
En dokumentär som ska komma ut den 6 November, (iaf i England), om, just det, Inferno. Det visas en bild i svartvit och jag trodde att jag hade fått ett synfel, men nej då, min favorit skådis var med i den, i en film från 1964, Romy Schneider, du är fortfarande saknad! Det har precis kommit ut en film om henne på tyska, den hade premiär nån gång i förra veckan...kanske borde gå se den...


Så, nu ska jag göra ett nytt försök på att gå och lägga mig, hoppas att kylskåpen är tysta (eller iaf tystare än inatt), på den i köket och den i grannens kök, hoppas att jag kan stänga av alla tankar..samtalet med mamma hjälpte in precis :S, hoppas att jag slipper mardrömmar eller konstiga drömmar (drömde om San Diego häromnatten, ingen aning var det kom ifrån, jag menar jag vet knappt vart det ligger, och jag har ingen aning om hur det ser ut där osv, weird eller ett tecken?)

Imorron ska jag plugga järnet eller någonting som liknar det i alla fall..haha (man kan alltid låtsas)
Det hände en bra sak idag också förresten, som gjorde mig alldeles pirrig, men det kan jag inte skriva om här :D

No comments :

Post a Comment