28 June 2009

Transformation

Jag hade en perfekt lazy söndag idag. Vaknade runt 10, stannade i sängen till 11..vågade gå ner till nedervåningen sedan and face my parents ( de brukar inte tycka om om man tar en sovmorgon). Mamma höll redan på att laga lunch, pappa åkte och hämtade syrran.
Sedan satt hela familjen (eller nästan hela familjen, brorsan är ju utomlands också...men det är han ju alltid så han räknas inte) och åt lunch..pratade mycket, skrattade en hel del..
Därefter la jag mig i solen och läste en stor del i boken "Molly's Millions" som gör en addicted!Ska alldeles strax läsa ut den. Perfekt söndags/sommarläsning :)
Sedan tog vi en stor fika, jag blev mätt och nästan illamående av två stora bitar schwarzwälder tårta! Därpå satt vi en lång stund i trädgården medan min syrra berättade en hel del roliga historier..mamma o jag nästan dog av skratt..pappa låg och sov bredvid.
Efter kvällsmaten gick jag upp till övervåningen igen, pysslade om mig själv och mår som en prinsessa nu :)..
Igår kväll kom grannarna över, jag lyckades vara med i en timme..mamma hade lagat god mat " Flammkuchen" därtill drack vi vitt vin..så gott. Jag hade redan hunnit dricka en hel del när min kompis kom och hämtade mig strax efter 7, lite sömnig var jag väl..haha.
Åkte in till stan för att gå på bio, kolla Transformers 2 .. det var en hel del killar där och de tittade lite väl konstigt när de såg oss, två tjejer som skulle titta på en sån film.. och dessutom uppskattade de fina bilarna..haha. Vi fick inte så bra sittplatser eftersom vi var så sent ute..hela "Estraden" var slutsåld..det fanns några platser kvar nere på "Parterre"..jag fick sitta på plats 1..alltså ytterst, men det var ganska mysigt. Det enda som störde oss rejält och gjorde oss arg är att filmen var dubbad..på tyska. Åhh vad vi hatar det! Våran bio här har blivit allt sämre med att visa filmerna på sitt original språk. Dagens ungdomar här har blivit så rejält lata..de orkar inte ens läsa texten! Tydligen är det så att bion får fler besökare om de visar dubbade filmer. Helt sjukt! Att dagens samhälle kräver dubbade filmer..inte så konstigt att ingen j*vel kan engelska i det här landet!Uschusch!
Men filmen var kul, mycket skratt i hela bion, väldigt underhållande och jag älskade musiken. Hans Zimmer + Linkin Park..perfekt kombination för mig, då jag gillar båda för sig..men tillsammans = ännu bättre!
Så, nu ska jag läsa ut boken..sedan sova..Imorron är det jobb..minst 9 timmar :(
På tisdag det kanske blir ännu ett biobesök.-..Coco avant Chanel..

No comments :

Post a Comment