30 December 2009

One week...

Veckan som har gått känns som en enda röra, känns som om jag levde i någon slags bubbla..långt borta från världen, apatiskt, ostörd och energilös, men underbart mysigt och mjukt.

Julafton kan sammanfattas med
  • Mycket mat
  • En hel del skratt
  • Bästa ögonblicket på hela året!!!
  • Massvis med omslagspapper
  • Ännu mer skratt
  • Mysig katt
-Lilla Mysan överraskade alla med årets ögonblick när hon pekade på Jultomten, sa 'Mamma' och drog ned skägget på tomten...Alla skrattade så mycket att det gjorde ont..vissa låg och vred sig på marken...Haha..Det var kul!

På Juldagen var vi ute i stugan:


Där blev det:
  • Ännu mer mat ( dock inte julmat, tack och lov)
  • Ännu mer skratt
  • Ännu ett tomte-ögonblick
  • Mycket trötthet
  • Ännu mer omslagspapper på golvet
  • Ett väldigt roligt TP-spel där vi tjejer förstås vann över killarna..Haha
Jag tillbringade dock mycket tid framför brasan, har inte riktigt vant mig vid den svenska vintern än.


Efter att de som skulle sova kvar var och en hade gått och lagt sig, åkte vi in till stan..där det blev Wario land på Wii, där jag någon gång somnade i soffan...det blev 3 på natten tills jag äntligen kom hem.

Lördag blev det ännu en gång Avatar, den här gången i vanliga 2D ( ska dock se den en gång till i 3 D nu på lördag), söndag shopping i Västerås (eller ja, jag köpte äntligen min kofta och en halsduk, sedan blev det mediamarkt, där jag äntligen köpte filmen Largo Winch, som jag redan höll i handen i Paris, men sedan upptäckte att det inte fanns någon textning...)
Nu i veckan har jag läst, kollat tv, varit frustrerad över viktuppgången, varit för lat att göra något åt det, fått dåliga nyheter hemifrån och grejat i lägenheten...

Julklappar:
Jag har ju som väntat inte fått så mycket i år, pga iPhonen, och mamma kommer ju hit i slutet på januari så det kändes dumt att skicka något större.
Men den här kom med posten igår:

En liten söt nagelsax som man kan sätta upp på väggen i badrummet :

Fick de här halsbanden:






Som inspirerade mig att göra den här själv, dagen efter.



De här fina stövlarna...



Och någonting smidigt att städa lägenheten med:

No comments :

Post a Comment