23 December 2009

Obsession: 1

Jag har läst en hel del bra böcker under veckan som har gått sedan jag har JULLOV. Det förde tillbaka tankarna till när och var allting började...

Love in Translation gjorde mig väldigt nostalgisk, förde mig tillbaka till den perfekta "bubblan" jag levde i under de tidiga tonåren. Läsupplevelserna, känslorna, trygghet och kärlek. Underbart.



Mina favorit-böcker, skrivna av Federica de Cesco. Jag har lyckats samla ihop en stor del av alla barn/unga vuxna böcker som hon har skrivit. De flesta hittade jag på loppisar, eller utförsäljningar på bibliotek, men några stycken är nya också (de som fortfarande ges ut, hur dyra som helst..haha..men de utgör alltid en bra julklapp eller födelsedagspresent till mig..:) )
Jag har faktiskt haft turen att träffa Federica de Cesco två gånger, vilken underbar stark kvinna. Hon skrev sin första bok när hon var 16 a long long time ago.
Jag fick min första bok julen '93, av min gudmor, det var då allting började...jag började läsa och har inte slutat än..

Here it is:


Jag letar fortfarande efter min Chee..sådana män existerar inte längre, tyvärr.

Min absoluta favorit-bok:


Tenzin where are you..:)

Eller vad sägs om en mystisk Tuareg? Kel Rela...


Det är de här böckerna som Love in translation påminde mig om...




Told you, I'm obsessed...

No comments :

Post a Comment