06 December 2009

It unlocks things...


Helgen som har gått:

  • Det blev faktiskt (!!!!!!!!!) för en gångs skull så som jag hade planerat...på ett sätt i alla fall.
  • 4 promenixer! (1 x 10km, 2 x 7km, 1 x 5km) det får jag vara nöjd med.
  • Dessvärre så blev det onyttig mat i alla fall :(
  • Inte så mycket plugg som det var tänkt..
  • Blev dessutom så riktigt arg igår! Jag beställde 2 böcker på Adlibris.se, 1 som present och 1 till mig själv. De skickades förra fredagen (27 nov), i fredags (4 dec) fick jag en sms-avi att jag kan hämta ut paketet. ( Det tog en hel vecka! Även för B-post är det alldeles för mycket!!). Dessutom så var det någon dåre som inte kunde läsa och därför fick jag hämta ut paketet på andra sidan staden, typ i " slumområdet", det tog mig hela 40 minuter att gå dit, det finns ca 5 postställen mellan där jag bor och där paketet fanns. Väl där så bad de om legitimation, som jag då räckte fram...men nähä..."Har du något pass?", "Nej, det har jag inte", "Det här ID-kortet godkänns inte!", "Nähä, vad konstigt då, det är det enda jag har, det är det jag reser med", "Jasså?, Men vi här på posten godkänner inte det", "Men, vad ska jag göra då, åka hem till mitt hemland skaffa ett pass som tar flera veckor och kostar ganska mycket, bara så att jag kan hämta ut två sketna böcker?" "?", "Det står ju samma namn på paketet som på mitt ID-kort, som är giltig i hela Europa förutom just här".."öööh"..."?", "ok då, här får du ditt paket". Nu hoppas jag verkligen att postgubben i fortsättningen skickar paketet till rätt ställe i fortsättningen, så att jag inte behöver traska igenom "slumområdet" och bli förolämpad ...
  • Håller på att läsa den här boken just nu, nästan läst ut den...
  • Me like very much, I like Drew..hihi! (Egentligen inte min stil..undrar hur ofta jag har sagt det på sistone, haha, men jag skrattar out loud flera gånger, grannarna måste ju börja undra...)
  • Jag har köpt en parfym till mig idag..det är ju trots allt den 6:e december idag, dagen då ,i mitt hemland, Tomten kommer med presenter till alla barn som har varit snälla under åren ( han har med sig en Anti-tomte som kallas för Smutsig, eftersom han är svartklädd med sot i ansiktet, han har med sig en stor stor säck som alla de barnen som inte har varit snälla under året hamnar i......) Nu är jag ju inget barn längre, och jag har ingen mamma som gömmer godsaker utanför dörren..så det fick bli en lyxpresent från mig till mig istället...
Veckan som kommer:
  • Föreläsning imorron
  • Grupparbete tisdag/onsdag
  • Seminarium torsdag
  • Julshopping fredag
  • Pluggpluggpluggplugg i helgen (stor och svår tenta den 16.dec.)


No comments :

Post a Comment