19 July 2009

Hippo, fyllis och filmer

Så, nu är jag tillbaka i Sverige igen. Känns skönt :)
Mina väskor ligger utspridd genom hela lägenheten. 6 veckor är en lång tid..och jag har inte hittat en plats åt allting än. Jag har till exempel inte hittat en bra plats åt min hippo än. Jag har nämligen äntligen fått tag på, och köpt!!, min lilla hippo! Jag har alltid varit svag för "nici" grejor, men framförallt för hippon. Det är väl nån sentimental grej, min nickname har ju varit "flodhästen" i hur många år som helst, och även fast jag inte ser ut så där längre (ja, jag har fattat det) så har min hjärna fortfarande svårt att acceptera det och se det i spegeln, man ser ju det man vill se..




I fredags när jag hämtade ut mina linser så såg jag den ultimata linsbehållaren. En hippo, eller snarare två. Aldrig har jag sett något sötare, självklart var jag tvungen att köpa den. Så nu får mina linser vila i hippons mage...lite äckligt..haha.



Det känns som om jag inte har gjort något annat än druckit och kollat på film sen jag kom tillbaka. Inte bra ju. ( Och det inte bara för att jag har gått upp hela 3 kilo!!!!!! sedan jag kom tillbaka !) Jag känner mig som en riktigt ohälsosam alkis ju! Och vilken tönt också, har kollat på hela 4 filmer igår. Till lunchen blev det "Bolt", sedan "The proposal" och " Harry Potter and the Halfblood Prince" på bio, och "He's just not that into you" hemma igen.( Och jag gillar verkligen Scarlett, och snygge Bradley Cooper påminner mig om någon så det är nästan så att jag får fjärilar i magen av att se honom, och sist men inte minst så är ju snyggingen Leonardo Nam med några sekunder :) ) Idag kollade jag på Starship Troopers och Last Chance Harvey på Blu Ray.



Från och med imorron så blir det skärpning, det blir promenader till Twilight audio-books, det blir nyttig mat och det blir inga trevliga drinkar fram till fredag, då det blir en Tequila night, förhoppningsvis, får se. Dessutom så ska det tas tag i mitt examen, igen! (En gång höra av sig räcker inte, tydligen inte heller två gånger, ska försöka en tredje gång, annars så får det bli fruktade och hatade telefonsamtal!) Dessutom ska det börjas pluggas inför mina två tentor som jag har kvar att skriva ( fast jag inte behöver dem längre!), och så vill jag måla om i hallen, så jag måste bestämma och köpa färg och allt annat man behöver till det. Som jag har förstått det så är det en helt annorlunda sak att måla en vägg(eller flera) än att måla bilder.

Ska dessutom fortsätta vela om jag ska köpa underbara fina rosa datorn eller om jag ska vara ansvarsfull och spara pengarna, och jag MÅSTE försöka hitta ett par jeans som passar, mina börjar få hål ju!

I fredags var jag även på apoteket, hade mamma med mig, då jag inte hade några pengar kvar (har ju fortfarande inte fått min lön), så jag behövde nån som kunde betala. Tydligen så duade hon i apoteket mig, min mamma blev alldeles upprörd och till sig....ibland är det inte så kul att se ut som ett skolbarn..

så, jag borde nog gå och lägga mig, "Twenties girl" av Sophie Kinsella väntar där på mig, för det första jag gjorde igår morse var att hämta mitt bokpaket på ica...


Last view of my home....this time around..

No comments :

Post a Comment