15 July 2009

Europapark take 2

Är nyss hemkommen från Europaparken igen. Den här gången var det en hel del roligare, och med det vill jag ingenting ha sagt emot sällskapet.
Jag har precis ätit en 1000rätters middag, det vill säga en buffet utan limit. Åt 3 gånger en stor tallrik fylld med förrätt, två gånger huvudrätt och världens underbaraste dessert. Mmh så gott. Dessutom så delade vi på en flaska Lambrusco. Därtill fanns det massvis med bröd och ost ( ett helt bord, minst 10 olika brödsorter!! och dubbelt så många ostsorter!!) ( Förrätten var utdelat på två väldigt låånga bord, det måste ha funnits 50 olika saker minst, huvudrätten ska jag inte ens prata om..och tänk er bara desserten, det fanns choklad-pudding, jordgubbspudding, blåbärspudding, björnbärspudding, vaniljpudding osv. alla i små eller lite större snapsglas. Därtill en stor mängd olika tårtor och kakor, flera olika sorters glass, en stor fruktsallad, creme brulé, muffins, pannkakor fyllda med blåbär..........)
Nu hemkommen så fick det bli två snapsar..det regnar så otroligt mycket ute..och det åskade hela vägen hem..men på dagen var vädret fint...nu ska jag sussa..imorron ska jag förhoppningsvis ligga i solstolen och läsa igen..och försöka smälta bort de tre, fyra extrakilon från idag.......









No comments :

Post a Comment