03 July 2009

Triumfens bittra eftersmak

Jag är fortfarande trött. Jag gick o la mig runt 3 inatt, vaknade halv 10, inte precis fler timmar än jag sover när jag måste jobba...Sömnbrist..haha, då blir jag alldeles flummig!

Stadsfesten var kul, jag träffade iofs inga människor jag kände, men eftersom jag gick dit med 2 utav de tre som jag känner och den tredje låg hemma sjuk så är det inte så konstigt..haha. Jag såg iofs en hel del människor som jag absolut inte ville se, vissa gamla klasskamrater, som ju inte hade känt igen mig hade det inte varit för mitt sällskap...men jag drabbades av plötslig blindhet ett antal gånger igår.

Jag såg dock en tjej som det kändes elakt satisfying att se..min värsta fiende. Hjälp vad jag hatade henne. Hon gick klassen över mig, var typ 2 år äldre än mig, och mobbade mig från och med första skoldagen. Var det inte för mitt konstiga efternamn så var det senare vikten. På grund av henne var jag känd som flodhästen i hela skolan från och med 7an. Jag såg henne i ett öltält, hon serverade öl (förstås) och drinkar...och man kan säga att hon var ganska rund, chubby -chunky..haha. Hon såg nog inte mig..men det räckte att jag såg henne..så kan man radera ut spöken från the past.

Förresten, i tisdags när jag var och såg "Coco avant Chanel" ( sjukt bra film förresten om man gillar den franska filmstilen, vilket jag gör) träffade vi våran gamla klasslärare..han kände förstås igen mina två kompisar eftersom de hade en klassträff för ca 6 månader sen, men han kände inte igen mig. Fick först säga förnamnet, men det gjorde inte klick..först med efternamnet fattade han...han kunde inte tro det..sa att han aldrig hade känt igen mig..ögonen ramlade nästan ur honom. Jag fattar inte vad han har för hål i hjärnan men jag ser fortfarande ut som jag gjorde för 9 år sen..jag har inte förändrats mycket alls..det har jag bildbevis på.....


aja,nu ska jag gå ner för att hjälpa till med maten..sedan ska det åkas till Luzern :)

No comments :

Post a Comment