29 July 2009

Duktig och Ångest

Jag har svårt att skriva eller höra av mig till folk när jag mår dåligt, när jag har ångest. Har haft en hel del av båda under den senaste veckan. Kan inte riktigt förklara varför. Men det har mycket med studierna att göra, men även med mig själv. Med självinsikt som gör ont. Rejält. Men även med folk som aldrig hör av sig, även fast de har lovat.. eller jag borde nog säga att det snarare handlar om en person. Men å andra sidan är jag lika dålig på att höra av mig själv, så jag borde inte utföra någon judgment. Är ju inte precis någon ängel direkt ju.

Jag har försökt vara duktig i veckan som har gått. Jag har målat min lilla hall i "plommon" färg. Vet inte riktigt om det blev rätt färg, men jag är nöjd att jag tog tag i saken. Det blev inte helt hundra procent bra, men vad ska man förvänta sig av någon som aldrig har gjort något liknande förrut? Dessutom så är det ju typ alltid mörkt där, så ingen borde se.

Jag har haft en trevlig kväll idag, med två flaskor vin, en rosé som smakade otroligt gott och en vit, mousserande som inte var helt fel heller. Därtill en enkel middag bestående av ost och baguette, mmh so gott.

Hihi, jag har fått min Sony Vaio VGN CS 31 S/P i Rosa idag. Det tar ett tag tills allting funkar så som jag vill ha det, men jag är hur lycklig som helst :) Det började bli jobbigt att bara ha min lilla netbook, med 10,1 " att jobba med, började nästan få vaneföreställningar om att jag borde skaffa linser för att kunna se bra på nära håll också, och jag hade drömmar där jag var blind helt och hållet. Men hur som helst, nu har jag en dator jag borde kunna skriva vilken tenta som helst med ( Har ingen aning hur jag lyckades skriva C-uppsatsen på netbooken, känns omöjligt när jag bara tänker på det!!)

Imorron ska jag städa, fixa min lilla hall, börja röja i köket..och kanske ha sällskap på kvällen för att kolla på film.

Nu ska jag lägga mig, försöka stänga av alla dumma tanker ( De på plugget, som inte kommer att bli av som gör mig alldeles galen och ledsen, de på människor som jag har sårat som jag ändå bryr mig om, som jag kanske inte själv förstod att jag sårade!, och allt annat som inte riktigt är bra just nu).....Snart bär det av till Paris och det ska jag försöka njuta av så mycket som möjligt och jag ser redan fram emot att åka med "Pirates of the Caribbean" på Disney :)

No comments :

Post a Comment