04 July 2009

Helg

Så, nu är det helg. Jag var iofs redan ledig igår, men sak samma. Det var varmt igen igår..och emellanåt så kom det ner en hel del regn. Det har inte blivit några översvämningar här såsom i Tyskland, men det var nog bara ren tur. Det regnade så starkt när vi satt i bilen att vi bara kunde köra 30 på motorvägen. Men när vi väl var framme i Luzern så slutade det regna och solen kom fram och det blev ännu varmare..det var som att sitta i bastu!.. Vi hade tyvärr inte så mycket tid i stan, eftersom vi pga regnet var något försenade..dessutom var pappa på någorlunda konstig humör så jag vågade inte titta något närmare på kläderna i alla fina butiker..även fast jag skulle kunna behöva några sommarkläder. Som vanligt har jag inte hunnit köpa något ännu och sommaren är snart över..Samma dilemma varje år!!
Enligt väderleksrapporten så kommer det att regna hela nästa vecka, med temperaturer strax under 30 grader. Tack för det. Det känns som om jag inte kommer att få tillräckligt av sol och sommar i år. Nu är och var det strålande fint i Sverige och jag var inte där. När det var fint här fick jag sitta på kontor hela dagen och när jag äntligen var ledig så regnade det. Ska jobba 2,5 dagar till..gissa vad för väder vi kommer att få då?...Och när jag kommer tillbaka till Sverige har säkert vintern börjat redan....

Efter en kort runda genom Luzern åkte vi upp till min gudfar..hade ej sett hans nya lägenhet ännu. Hur fint som helst. Man kan se ut över hela stan och sjön, fantastisk vy. Han bor högst upp i huset och har en jätte stor uteplats som går runt nästan hela lägenheten..och lägenheten i sig har en bra planlösning och är stor, mycket plats.

Vi satt ute och tog en fika, därefter åt vi typisk schweizisk kvällsmat, som jag inte har ätit sen pappa fyllde 60 vilket redan är några år sen, vi drack vin och pratade. Det var trevligt. I bakgrunden så visades det tennis..Juppieeee Murray åkte ut..Mister Big Shirt är i final. Väldigt trevlig, FedEx står nu ingenting i vägen.

Idag så ska jag ta det lugnt, läsa och greja...äta god mat..

Imorron så missar jag tyvärr tennis-finalen (arrghakhfhdjlshaghdjköskghjhhgggggggggggghhhrrrrrrrrr) eftersom vi ska åka till mina morföräldrar på eftermiddagen.

På måndag ska det jobbas igen..och på tisdag ska jag åka till Europaparken!!!!Det ska bli så otroligt kul! Jag åker iofs med två "vekisar" då vågar inte åka med nån av de stora berg-och dalbanorna..

No comments :

Post a Comment