01 October 2009

Demons and Angels

Jag har haft problem med min hy på sistone. Det finns olika anledningar till det. Jag har börjat äta mer choklad, istället för smågodis. För lite sömn, för mycket stress. För mycket fet mat, för lite grönsaker och frukter, för mycket festande..listan kan göras oändlig. (Allt detta har förstås inte bara resulterat i dålig hy, utan också i en ökning av siffrorna som visas på vågen, tyvärr). Jag gillar inte att rengöra mitt ansikte, jag gillar inte att smörja på krämer, hatar att sminka mig, jag glömmer bort eller är för lat. Var på apoteket i fredags, såg den jätte fina lilla förpackningen av "Demons and Angels" blev störtförälskad i deras Lipshine, det luktar gott! Har även köpt ansiktskrämen, den är lätt, huden drar in den på en gång och den har fördelen att vara mjukgörande, återfuktande och bekämpande av oren hy på en och samma gång, och det hjälper faktiskt. Nu måste jag bara hitta något som gör att mina stoooooora porer på näsa/kinder blir mindre ....
Ska ner till apoteket imorron igen och inhandla resterande produkter av "Demons and Angels".

Fick hemtentan imorse, fyra frågor varav vi skall svara på 3. Dumma frågor om ABM, Bokhistoria, folkbibliotekarie, och förändringarna för bibliotekarieyrket....jag kan som väntat inte svara på en enda fråga. Håller på stressläsa litteraturen jag inte hunnit med hittills, hoppas att jag kommer på något senare ikväll...har som tur är inte fått någon panik ännu.

No comments :

Post a Comment