28 October 2009

Ljuset i mörkret?

Ljuset i mörkret. Jag är säker på att jag såg det i torsdags förra veckan..jag gick emot det..jag kom närmare...men nu är det mörkt igen. Varför? Måste det blåsa så mycket? Uschusch.

Jag fick tillbaka min hemtenta i torsdags, utav de tre möjligheter, U, Rest och G fick jag G, det vill säga jag klarade tentan! Jag blev så otroligt glad och lättad, en finfin kommentar fick jag också, något i still med att jag har intressanta och självständiga resonemang, BRA!. Efter det så gick jag lite runt i Uppsala, köpte några trevligheter som skall förgylla min vardag. En Body-Soufflé som luktar underbart gott och är hur lätt som helst att smörja in, några ansiktsmasker (bl.a chocolate mud..haha) en fin balsam för håret och en godluktande parfym. Till det köpte jag en lyxig låda med choklad och den brittiska utgåvan av Cosmo. Fredagen blev en underbar mysdag där jag lyxade till min vardag, tog en långpromenad och mådde allmänt bra. Lycklig, full med energi. Underbart.

Lördagen började sämre, bakis på grund av för mycket unnande av rödvin men efter en rolig ( ja, rolig!) städning av lägenheten till underbar musik av bl.a Staind, Cavo och Theory of a DeadMan blev det bättre. Till kl. 6 kom det sällskap till en Sushi, Kirin och Sake kväll med mycket trevlig underhållning, skrattande, och Buzz-spelande.

Söndagen blev en lat dag, med pluggläsning, vilande och mycket TV-tittande.

Men sen på måndagmorgon..usch vilken ångest. Ont i halsen, grinade av att bara försöka svälja ingen halstablett eller whiskey-shot hjälpte, ätande av värktabletter som om de vore godis, ont i hela kroppen och lederna, helt apatisk fick jag ligga kvar i sängen och missa en tvåtimmars föreläsning om ämnesrepresentation.....samma sak igår..bara att jag missade tretimmars föreläsning.....idag har jag legat i sängen hela dagen också...men börjar må bättre..orkade till och med ta mig ut på en mellan-promenix och hämta ut ett bokpaket......

Nu har jag ångest för allt jag har missat i skolan, så mycket som jag ligger efter igen. Jag som trodde att det precis har börjat ordna sig igen. Hoppas hoppas att jag mår bättre imorron, så att jag kan få ny energi..för det behövs det nu verkligen.

Förlåt att jag gnäller..ack så små är mina problem jämfört med andras...men ibland känns det bra att få allting ur sig. Imorron är en ny dag...nya möjligheter.




No comments :

Post a Comment