29 October 2009

Dumma dator

Jag har nu tagit isär datorn, dammsugit den och blåst sönder den med all min lungkapacitet, som inte är särskilt stor, just nu..*host host*. Fläkten har lugnat sig lite nu, men bra är det inte. Jag får kolla upp i helgen hur det är med garantin osv. Men just nu kan jag inte bli av med min dator, jag behöver den. Snart hemtentadags och mycket av min kurslitteratur finns som e-böcker!

Det blev en liten runda idag, inte ner på stan, men en liten runda runt i skogen. Spenderade dock stora delen av dagen i sängen, läste en hel bok idag. Den var faktiskt ganska bra. Förvånansvärt faktiskt. Det var bara nån liten dum bok jag köpte för att komma upp till en viss summa. En bok jag skulle skämmas att bli sedd med ute. Men den var otroligt mycket bättre än ryktet. Den förtjänar bättre faktiskt.
Huvudpersonen i boken var blind, och jag måste erkänna, trots nya linser och klar syn var jag så mycket inne i boken att jag själv blev blind. Det är inte många böcker som lyckas med sånt. Antingen så var jag extrem emottaglig idag eller så är författaren helt enkelt duktig på det..så det så!

Spenderade kvällen framför tvn, kollade på Sagan om Ringen, jag behövde helt enkelt någonting som får mig att må bra....åt en kycklingwrap med feta-ost och drack ett litet glas vitt vin. Nu ska jag (förhoppningsvis) sova som en liten bebis......

No comments :

Post a Comment