20 October 2009

Min nya kompis

Jag har fått en ny kompis. Han heter dubbelhaka. Nu behöver jag aldrig mer känna mig ensam igen. Han är en bra kompis också, han dansar och hoppar när jag är glad, och bara hänger när jag är nere och ledsen. Vilken underbar kompis!!

Nej, jag måste ta tag i mitt liv. Igen. Undrar hur ofta jag har sagt det? Skolan är tråkig. Det känns trist att jag behöver säga det. Jag såg faktiskt fram emot studierna, men hur ofta och hur länge kan man diskutera KRS? Antingen så fattar man eller så gör man det inte. Jag fattar, men det spelar ingen roll, jag kan ändå inte applicera reglerna. Glad att jag inte pluggade juridik. Jag är ju inte korkad, hoppas jag i alla fall, men jag kan inte ta regler eller anvisningar från en bok och applicera dem i praktiken. Det är som att laga mat. Det fungerar inte för mig. Jag klarar inte av att följa ett recept. Det blir bara en enda röra och jag fattar ingenting. Vet jag däremot hur slutprodukten ska se ut, så listar jag själv ut vilka ingredienser jag behöver så blandar jag dem efter bästa förmåga, hittar på nya varianter osv, men följa ett recept, aldrig, funkar inte! Samma sak är det med katalogisering. Usch.

Jag har inte heller lyckats hitta några vänner/kompisar på kursen. Inte att jag ansträngde mig så särskilt mycket heller om jag ska vara ärlig. Men det känns ganska tomt i mitt liv efter att två personer inte finns kvar i mitt liv, utav olika anledningar, geografiska avstånd till exempel. Saknar.

Jag har gått upp i vikt, har gått upp en hel klädstorlek. Känns inte så kul. Jag som lovade mig själv för, oj, snart 10 år sedan, att jag aldrig mer ska dit igen..om det nu inte är pga graviditet eller annat. Det har regnat flera dagar i rad nu, det är svårt att gå ut och röra sig, motionera. Jag skulle vilja gå simma. Men jag vågar inte. Tycker att det är pinsamt att gå själv, och jag känner mig absolut inte bekväm i baddräkt/bikini. uschusch.

Har fått ännu fler problem med huden. Halva högra överarm har blivit vit. Vet inte riktigt vad det beror på, men har tappat pigmentet på stora delar av överarmen. På vänstra sidan av halsen har jag fått ngt konstigt utslag/-ekzem..det är alldeles rött och kliar. Uschusch.

Nästa projekt: Göra om köket. Ska renovera köket, köpa nya vitvaror (helst i svart eller grått, såg ett svart kylskåp som jag vill ha), nya skåp, tapeter osv. Tänkte att det ska bli i grått och svart, trädpanelen vill jag måla vitt, tapeter skall ha något slags mönster. Huvudsaklig färg i köket ska vara rött. Får se hur jag kan få in det, kanske i kaklet eller nåt. Min kaffemaskin är ju röd, såsom min brödrost....Får se hur det blir.

Nu tänkte jag läsa lite..sen plugga.

1 comment :

  1. Har också gått upp i vikt nu under året. Inte så konstigt kanske med allt som hänt, men ändå väldigt trist. Jag gick ju ner 13 kg för ett år sedan. Saknar det.

    Hur som helst har jag börjat simma fast jag känner mig som en dallrig val i baddräkt. Men man kan ju dölja sig under handduken. Och under vattnet syns det ju inte. :)

    Tror säkert du är smalare än mig, och att du skulle klara det också!

    ReplyDelete