16 March 2010

Var vänlig och skriv in önskad rubrik...

Jag varken orkar eller hinner skriva här så ofta längre.
Vädret får mig att må fruktansvärt dåligt. Och tydligen är jag ensam om det. Jag har försökt prata med kurskompisar, men de är, som alla svenskar, helt stoiska, optimistiska och inte vet jag..

Så jag ska först börja med lite viktprat. Det går inte så bra för mig just nu, det känns som om jag lägger på mig flera hundra gram av att bara andas in. Jag har som tur är i alla fått en motionsrutin, det är redan en bra början. Men jag tror att det är svårt att börja på allvar, det vill säga mer motion, bättre och nyttigare mat osv, så länge jag mår så pass dåligt pga vädret, jag måste helt enkelt vänta på bättre tider..ljusare, varmare dagar och framförallt isfria vägar!! Tror att det är vinterväderhull som jag har lagt på mig..

  • Jag har gått upp 1.5 respektive 2 cm på mina lår
  • 4cm där min midja är som bredast
  • Ingenting där min midja är som smalast
  • 3 cm mellan det bredaste och smalaste stället på min midja
  • Lite kuriosa fakta: Min midja, där den är som smalast är bara 8cm mer än omfånget av ett av mina lår. Vilket visar vilka trästockar till lår jag har..uschusch
  • Jag börjar alltså likna ett päron mer och mer
  • Mina kläder har börjat skava..jag har börjat få skavsår på flera konstiga ställen..hjälp :S

Annars så flyter dagarna bara på. Det är en skön och lugn kurs just nu, Bibliotek, Demokrati och Samhälle, väldigt intressanta frågor och problemställningar som tas upp, underbar rolig lärare som gör föreläsningar roliga, intressanta och de avslutas ofta med intressanta diskussioner..och ändå drar vi aldrig över tiden (en annan lärare,hmmm, borde komma och göra anteckningar!!!!!!)
Jag ska göra studiebesök på tre bibliotek, skriva två korta PM om två utav dem och ett längre PM (ca 6-7sidor) om det tredje. Jag har inte riktigt bestämt mig vilka bibliotek jag ska besöka.

Jag har läst hela helgen. Det var underbart! I lördags var jag dessutom i Muppsala på bio. Såg Alice i Underlandet i 3D, jag gillade filmen, tyckte den var rolig, underhållande och hade bra effekter, gillade verkligen 3D i den. Men mitt sällskap som bestod av två killar gillade filmen inte alls...så jag är nog ensam med min uppfattning, som vanligt då :)

  • På lördag (av alla dagar, då kommer ju inte posten hem..buhu) så släpps "New Moon" på blu-ray. Jag ska ge den ett nytt försök,,,får se om det blir någon tjejkväll..om någon är intresserad..
  • Ikväll ska jag få se 2012 på blu-ray..Yay, ser väldigt mycket fram emot det, jag är ju en katastroffilmjunkie..Me like.
  • Söker en promenadkompis till imorron - förmodligen omöjligt
  • Ska få hämta ut ett nytt bokpaket ikväll :)
  • Har beställt Cherry-Coke på diskshop
  • Har precis sett ett nytt avsnitt av Life unexpected :D
  • Måste söka sommarjobb
  • Ska städa strax
Har äntligen hittat en bra plats för en av de finfina söta personliga skålarna som jag fick i födelsedagspresent:

No comments :

Post a Comment