24 March 2010

Tydligen inte

Jag tappade en spegel i morse. Den gick inte sönder.
Jag hade hoppats det skulle sätta stopp för allt det "dåliga" och att nu en period av välmående och lycka skulle påbörjas. Men icke. Okej, inte att jag är så naiv egentligen..men det hade ju varit skönt..eller hur : D

Anledningen till att jag inte skriver så ofta längre är att jag helt enkelt inte har lust och ork. Dagens små trivialiteter känns, just det, för triviala för att skriva om. Vem vill liksom höra mig klaga och gnälla hela tiden.

Anyway, jag har haft stora stora problem med vädret på sistone, har det tyvärr fortfarande. Jag känner mig nere, är helt orkes- och energilös, ser allt det negativa, och är helt allmänt pessimistisk.

Mina minst 7kms promenader varje dag har inte gett några resultat alls. Jag har gått upp i vikt, några kilo, vilket känns ganska mycket om man, som jag, alltid har befunnit sig mitt emellan två storlekar..nu har jag inga kläder som passar alls längre, vilket gör att jag får ångest av att allt sitter så tajt. Borde inhandla nya, större kläder, då mår jag nog psykiskt bättre igen. Enkelt :)
Men och det är mitt största problem, motionen har inte gjort mig piggare eller gladare, såsom det brukar göra, jag har alltid krävt min kvällspromenix som en drog..och nu känns det bara nada..vilket känns lite bittert.

Menmen..det finns mycket att se fram emot. Våren är snart här..hoppas jag...en hel del biofilmer går upp på stora duken under våren, stora tennisturneringar äger rum, och i juni börjar fotbolls VM..(gillar verkligen absolut inte fotboll, men älskar att kolla på VM--och jag är full av skadeglädje att Sverige, mitt mest hatade lag (efter Italien) inte är med) och bäst av allt: En massa böcker jag längtar efter kommer att släppas i April, Maj och på sommaren..jippie :)

Jag har dessutom tagit ett väldigt vuxet steg och prenumererat på DN, det ni! haha :)
Jag har fått praktikplatsen bekräftat och letar just nu efter sommarjobb för Juni och kanske augusti..men en sak är säker..JAG KOMMER ATT VARA I SVERIGE PÅ MIDSOMMAR!! kors i taket. Japp, det är stort! Jag har inte tillbringat midsommar i Sverige mer än en gång faktiskt..och jag ser verkligen fram emot att få vara i Sverige i juni.

Så, nu ska det kollas lite mer på NCIS..tror att jag kommer att ha sett alla 7 säsonger vid veckans slut..sen är det dags för nya äventyr.

Jag ser dessutom fram emot fredagen..för då ska jag ge New Moon en ny chans, därtill ska jag äta amerikanskt godis och dricka Cherry Coke..jippie :)


--By the way: anledningen till varför jag inte tror att min lycka har vänt, beror på en sur busschaffiskärring..som nekade mitt dumma busskort som inte vill/e fungera...aaarrghh

No comments :

Post a Comment