09 March 2010

Otur

Läste den här artikeln precis. Det är precis så jag känner, så som jag alltid har känt för böcker. Jag har ansetts vara konstig, osocial, störd, inte som alla andra, och så vidare. Min addiction till böcker har till och med ställt till det för mig, ganska ofta faktiskt. Kommer ihåg när jag var på intervju inför ett år utomlands. När de frågade om mina intressen, hobbies, och jag svarade - läsa, böcker, ja, då var det kört. Jag var ju tråkig, konstig och saknade en social förmåga. De kunde inte förstå att jag behövde läsa, att jag inte skulle fungera utan, att läsandet sker helt naturligt under dagarna, utan att jag medvetet tänker på det...

Jag har inte läst en enda bok på flera veckor. Jag har känt mig konstig, mått dåligt och betett mig illa. Nu ska det bli ändring på det. Ska förhoppningsvis få hem några böcker idag. Har bestämt att jag aldrig mer ska vara så pank att jag inte har råd att köpa böcker..att jag hellre svälter än att gå utan igen, för jag mår visst sämre!

Hade rejäl otur idag...har fortfarande stor stor ångest :( Kunde inte sova på hela natten, mådde dåligt och var förstås väldigt trött i morse. Men jag gick upp ändå, ville vara duktig och overcome mina demoner. Det hjälpte att det var soligt ute. Gick till busshållplatsen, var hela 7 minuter för tidig!! och så åker bussfan bara förbi mig. Ignorerar mig helt. Han måste ha sett mig. Det är ljust, soligt och jag var inte klädd i mörka färger. Arrrrghhh. Nu har jag missat en obligatorisk datalabb och vet absolut inte vad jag ska göra :( Varför? Varför? Usch.

Nu ska jag plugga istället, hoppas att det löser sig på något sätt ändå.
Får se åttonde avsnittet av Life unexpected senare idag...alltid något.

Precis så här är det förresten för mig också när jag ska shoppa...usch, jag hatar att shoppa, framförallt Jeans :S

No comments :

Post a Comment