29 March 2010

Monday - igen :)

På nåt sätt kan man ändå säga att dagens shopping på Barkarby-Outlet blev lyckad.
Jag fick inte allt jag ville ha eller var ute efter, men det hade nog ingenting med utbudet att göra utan snarare med mig själv.

Jag ville ha:
  • Fin sporttröja
  • Linne/t-shirt
  • Skor
  • Träningsbyxor (d.v.s. korta byxor för promenader inför varmare dagar)
  • Väska
  • Pärmar
  • Extern hårddisk i rosa
  • Hörlurar till bussresan
Jag köpte
  • Sporttröja
  • Skor
Varför inte det andra?
  • Det regnade och var ruskigt och jag orkade inte ens kolla på kortare träningsbyxor
  • Hittade ingen fin väska :(
  • Tröjan jag helst ville ha såg konstig ut på mig och jag orkade inte gå tillbaka till affären med de finfina linnen, så det blev inget köp :(
  • Det fann ingen affär med pärmar, vilket jag ju redan visste innan
  • Det fanns inte en enda extern hårddisk i rosa
  • Jag var för snål för hörlurarna
Köpte istället:
  • Några stycken blu-ray filmer och en tv-serie på dvd.
Mitt sällskap köpte:
  • 2 par skor (Nike och Puma)
  • Adidas träningsbyxor

Detta är tröjan jag köpte, en Nike i mörk-lila med dragkedja



Och så måste jag berätta storyn om mina skor. Jag var ute efter ett par skor jag kan ha till skolan, någon mix mellan gympaskor och fina lätta vårskor, helst vita med någon form av rosa inslag..och jag såg flera stycken som kom i fråga.. men sedan såg ett par rosa puma-skor. Tyckte om dem förstås, men de var ju faktiskt inte sådana som jag behövde, så jag gick vidare. Men på grund av någon anledning så kunde jag inte riktigt släppa dem och jag gick tillbaka för att ta en närmare look. Hade förhoppningen att de var för stora eller för små eller absolut för dyra. Men, åååh, det visade sig att det var mycket bättre än så. Det var ett missmatchad par! Vänster sko var storlek 38.5 och höger sko 38 ! Och de kostade bara 120kr!!!!! Juppie!!! Jag provade och de passade utmärkt! Min vänster fot är en hel del större en min högra. Vilket innebär att jag alltid får skavsår på min vänster fot. Nu, med dessa finfina rosa puma-skor så är det perfekt, det är till och med så att den högra skon är något för stor..hahahaha! Skor som jag var ute efter får jag kolla på någon annan gång helt enkelt! :D
Extern hårddisk skall beställas på nätet omedelbums! Och pärmar skall inhandlas i veckan :)

Kvällen avslutades med ett litet glas vitt vin och sushi till en trevlig film...Nu väntar jag på att det ska sluta regna i Miami så att jag kan kolla på tennis :) ( Som jag gjorde nu (23.00) Yay Feddo :)

- The Bounty-Hunter är bokad på torsdagskväll, med shopping i Hälla innan och kvällsmat på Max...
Vilken underbar vecka jag ser fram emot..synd att jag inte har en enda bok kvar att läsa :(

No comments :

Post a Comment