11 March 2010

Disclaimer

Jag har aldrig velat bli en modell. Någonsin. Jag har aldrig fattat grejen med det liksom. Aldrig har jag som barn lånat min mammas kläder och skor och pretended att vara en. Jag vet, man kan säga mycket, göra mycket men ändå tänka annorlunda...som de som talar att de aldrig någonsin har haft en crush på en skådis...lyllos er..men ni säger inte sanningen. (Alla vet att min skådis-crush är Sean Bean och han kommer alltid att vara det, no matter what)...Men..jag var mer som en tomboy under min uppväxt, har kollat på F1, varit intresserat av teknik..absolut inte klätt mig som en tjej..jag hatar fortfarande kjolar! Och smink, vad är det liksom...förstår mig fortfarande inte på det. Vet inte hur man gör, vet inte vad köpa..uschusch.
Nej, jag har aldrig drömt av att bli modell, aldrig varit intresserad av mode..

Låter som om jag protesterar too much,,men så är det icke :)...

Men jag gillar Americas Next Top Model...jag har bara missat en enda säsong, säsong 3, då fick vi inte in 3an på tv:n..dator hade jag nog inte på den tiden.
Vet inte varför jag gillar det faktiskt. Jag har aldrig kollat på Reality serier, jag gör det fortfarande inte..Men jag gillar ANTM,,,första avsnittet av nya säsongen (14)..well, jag måste säga, jag beundrar Tyra. Jag kan vara alldeles hatfull och avundsjuk här, men hjälp vad hon är kreativ..och jag tror inte att hon har fått någonting gratis i det här livet. Hon har kämpat och jobbat hårt. Hon kan vara en Bitch for all I care..men kvinnan är duktig..det är allt som räknas.

Så, nog med det..jag är trött, helt slut och jag hatar min dumma kropp.
Japp, precis,,jag är sur på den. Jag har börjat motionera igen.
Gick 7 km i måndags, 10 i tisdags, igår gick jag nog närmare 17km och idag blev det en 6-7kms runda....jag har ätit nästan precis som vanligt..har bara bytt ut lunchen som vanligtvis består av en ost/kalkon macka till en couscous-sallad med kyckling och majs...som, tro det eller ej, innehåller mindre kalorier. Men ändå har jag lagt på mig mer än två kilo på fyra dagar..Me not like...Så, idag så gick jag iväg för att köpa godis..mycket godis..för jag bryr mig inte längre. Nu kan det låta konstigt. Men jag har inte köpt smågodis sedan någon gång förra året..jag har klarat mig med en liten ask "sura björnar" eller en Haribo Roulette ..men inget smågodis. Jag tänkte, att jag kanske skulle strunta i alla de där reglerna om vad man får äta, och vad man inte får äta, vad som är nyttigt och vad som inte är det. Jag hade inga problem under de senaste åren..det är förens nu som jag har bytt till annan mat, nyttigare mat, som jag har gått upp i vikt....
Så, från och med nu äter och dricker jag det som jag är sugen på..+ motionerandet..och så får det gå som det går...det kan inte bli värre...


Förresten..plus-size modeller..vem har bestämt att de ska vara plus-size..de ska kallas för "normala"...och det de har, vad jag inte har är proportionalitet i kroppen...det är någonting jag kan bli avundsjuk över...:)

No comments :

Post a Comment