20 January 2010

Söndag, Soffa och Hello Kitty!

Jag vaknade tidigt i söndags, trots att jag gick och lade mig så pass sent. Bestämde mig då att gå ut och traska genom snön upp till Maxi och Växtriket, jag var i behov av Godis, ost och skinka, ville även kolla lite på tavlor inne på Växtriket.

Väl på växtriket blev jag blixtförälskad i en soffa och bestämde mig att köpa den. Vilken tokis jag är!! Men eftersom jag hade gått så kunde jag ju inte ta hem den..dessutom står ju gamla soffan kvar här..haha..så jag frågade om jag kunde hämta den på lördag.."ööh ja, kan du lägga en handpenning då?".."Visst, jag kan betala hela soffan på en gång!"." *se förvånat ut*..ööh ok". Så, nu ska det alltså hämtas en soffa på lördag..vet inte riktigt än vad som händer med den gamla..men jag otroligt glader och pirrig inför lördagen..ååh vad jag längtar!! Det ska bli skoj! Hoppas bara att den passar in..då den är 3m lång...
Ska lägga upp kort så fort jag har fått hem den :D

Eftermiddagen blev en lat sådan, ringde hem och berättade om soffan för mamma, det verkar som om det har blivit någon form av en tradition att ringa hem på söndagseftermiddagen..men det är ju trevligt det..vi har ju faktiskt inte setts sedan i Juli..så..Men om en vecka och två dagar så kommer hon hit...tycker lite synd om pappa som får stanna hemma alldeles själv :S

På kvällen så åkte jag ut till M, tog med pizza till dem, hade med en kyckling-wrap åt mig själv...hade en trevlig söndagskväll där ute..och jag fick en Hello Kitty hoodtröja från Lena, direkt från Japan..*glad*..den är jätte fin och fungerar utmärkt som hemmamyströja...




Så..i söndags kväll så skrev jag klart mina kompletteringar för förra kursen, blev sängdags väääldigt sent och det blev en tidig uppstigning i måndags --> dags för terminens första föreläsning.

No comments :

Post a Comment