04 January 2010

Shape Up

Gott Nytt År allihopa!

Så, japp, som väntat så började jag nya året med en siffra på vågen jag inte har sett sedan jag har flyttat in i den här lägenheten, som var typ december 2004, jag har in fact aldrig sett denna siffra på denna våg heller som jag måste ha köpt någon gång tidigt år 2004. Så, ja, min New Years resolution går i stort sett ut på att komma ner till min "normala" vikt igen, plus att gå ner lite till till sommaren, eftersom jag förhoppningsvis kommer att tillbringa två veckor på Gran Canaria, vilket betyder BIKINI och sommarkläder. So, in order to do that så har jag laddat hem en iPhone app som heter Shape Up, där får jag skriva in varje dag vad jag äter och den beräknar hur mycket kalorier det är. Dessutom så får man fylla i en profil, med längd, ålder och vikt och önskad vikt och hur mycket man vill gå ner/veckan. Smarta mobilen har nu kommit fram till att jag får äta 1107kcal per dag. Jag hoppas att jag lyckas. Grejen är att jag har ett "stort" problem av att glömma bort att äta, vilket ganska ofta resulterar i att jag kommer på kl.4 eller 5 på eftermiddagen att jag inte har ätit någonting eller druckit för den delen på hela dagen, det leder då att jag äter det som är enklast och närmast till hands, en hel chips-påse eller en påse godis eller dylikt. De dagarna som jag är duktig, det vill säga att jag har gjort i ordning mat kvällen före och ställt en alarm på när jag ska äta, då håller jag mig på en alldeles för låg kcal-nivå som jag har fastställt nu.
Mina vanliga lunchar består av: Cous-cous sallad med kyckling och grönsaker + Ramlösa som resulterar i: 196kcal
Min vanliga kvällsmat består av: Självgjord "Birchermüesli" --> Joghurt, havregryn, russin, frukt = 211kcal

Aja, jag ska vara duktig hela veckan, får se hur det går :)

My to-do-list:
  • Läsa igenom tentafrågorna
  • Läsa all kurslitteratur (för första/andra gången)
  • Kolla upp hur det är med kår/nationsavgiften och hur jag betalar denna
  • Kolla upp hur det blir med registreringen - måste ha ett intyg för att mina föräldrar ska få barnbidrag för allra sista gången..haha
  • Städa mitt rum
  • Beställa ett stort bokpaket.
  • Kolla upp kurslitteraturen, ev. beställa ett nytt bokpaket.
  • Fundera, ev. planera fest på födelsedag
  • Lämna in min "traktor" på lagning innan jag kastar ut den genom fönstret.
  • Beställa mysiga Dvd-filmer med tysk subtitles
  • Tänka efter på vad jag har glömt nu..............


No comments :

Post a Comment