19 January 2010

Sleepless Near Stockholm 2 or Tequila and Tacos

Japp..kommer inte riktigt ihåg var jag slutade någonstans men ska fortsätta med lördagen nu..

I lördags kväll var jag bjuden på en Tacos/Tequila kväll, bara lite trevligt myspys med vänner. Från början skulle vi vara 6 personer, men två tackade nej..det skulle dock bli av iaf..några dagar före tillfrågades en till då han precis kommit hem från en längre semester...

I lördags, två timmar innan, så ringde de två som hade tackat nej att de nu kunde komma iaf..så vi blev 7 personer till slut...

Efter min runda på stan var jag för pigg för att kunna sova, jag städade istället, men strax före kl.18 (tiden jag skulle bli avhämtat) blev jag vääääldigt trött och när bilen väl var här så hade jag problem att hålla ögonen öppna..Jag var inte den enda..haha.. Hanna, som körde, var också väldigt trött, hon hade jobbat hela dagen..När vi hämtade upp B. så visade det sig att även han inte var så pigg, han hade blivit sjuk på sin semester, legat på sjukhus i ett främmande land och var inte helt kry ännu....
När vi kom ut till J. och Ninas nya lya ute på landet möttes av fyra vääldigt små och trötta ögon..Surprise surprise, två tröttisar till. Ninas häst hade blivit sjuk kvällen före, hög feber, ville varken äta eller dricka..så hon och J. stannade hela natten i stallet hos hästen och tillbringade sedan hela dagen hos veterinären..så de hade inte sovit sedan kl.8 morgonen före.

Trots trötthet och sömnbrist blev det en väldigt trevlig kväll. Goda välkomstdrinkar, god mat, lite för mycket Tequila...Sedan lade vi oss ner på deras stora soffa i vardagsrummet..vilade, pratade, kollade på Robinson..åt godis..och efterrätt...Efter ett tag så ryckte vi upp oss från soffan, satte oss i köket igen för att spela sällskapsspel, annars så hade det funnits risk att somna i soffan..:D.
Det var riktigt roligt att spela spel..vi skrattade, vi skrek, skrattade ännu mer.. Vid midnatt var vi tyvärr tvungna att åka hem, då Hanna skulle börja jobba tidigt på söndagsmorgon..hade gärna stannat ett tag till....

Väl hemma så ville jag inte riktigt gå och lägga mig än..så det blev kaffe/honungsrom i vardagsrummet och trevliga samtal.....
Sedan satt jag jag spelade ett tag till...vid fyra taget så gick jag äntligen och lade mig...

No comments :

Post a Comment