19 January 2010

Sleepless Near Stockholm

De senaste dagarna har kännetecknats av sömnbrist. Rejäl sömnbrist..och inte bara min egna sömnbrist faktiskt...och med tanke på att klockan är snart halv två på natten så blir det inte mycket bättre idag heller....

Det började i fredags. Jag började till slut skriva på min tenta. Alldeles för sent. Det var något missförstånd kring inlämningstiden, men det vill jag just nu inte tänka på. Frågan är varför jag börjar skriva samma dag som det är inlämning om jag hade mer än en månad på mig? Jo, problemet är att jag faktiskt ville förstå frågorna. Därför var jag, för att vara jag, ovanligt duktig under de senaste veckorna, med läsning av kurslitteratur, anteckningar, överstrykningar, små klisterlappar osv. Ja, det såg väldigt proffsigt ut, och efter ett tag så började jag också fatta, om än inte mycket, tyvärr. Det var jobbigt att skriva, i början, men efter de första frågorna så började det bli riktigt roligt, äntligen! Jag älskar att bli hög på kunskap, hög på pressen och pirrig av kaffe. Slutresultatet blev dock inte bra och jag är nästan hundra procent säker på att det blir rest eller omtenta..men det för att jag inte kunde svara lika bra på alla sju frågor..man kan ju inte vara duktig på allt, eller :D. Nej, nu hoppas jag att det håller i sig..att jag äntligen börjar känna mig hemma i utbildningen, att jag äntligen ska känna att det är roligt igen, att få lära sig osv. (Men efter dagens föreläsning känns det värre än någonsin, tyvärr). Så..omtenta eller kompletteringsuppgifter får det bli..hoppas att jag är lika inspirerat då! Lämnade in vid midnatt (natten från fredag till lördag)..var så uppe i varv av kaffe och inspiration att jag inte kunde somna. Satt och spelade spel i några timmar (Hidden Objects Games på BigFishGames.com) för att varva ned något, efter det låg jag i sängen och lyssnade på musik..mycket grunge och rock fick det bli..killar med hesa djupa röster..jag sov nog inte mer än två timmar max denna natt.

I lördags morse drog jag ned till stan, ville ju kolla om jag kanske skulle kunna hitta någonting att ha på mig inför kvällens Tequila Tacos gathering..Vi har inte många affärer..en liten Åhléns, där jag typ aldrig hittar några kläder (inte så lätt om det typ bara finns tre plagg), en liten Lindex (men det är inte min stil..köper bara smink och underkläder där), en liten HM som har mer tantkläder än för yngre känns det som (inte som i andra HM butiker)..dessutom finns det en affär som säljer några Vero Moda plagg men har ett ytterst litet urval och man måste ha tur att hitta någonting. Men jag försökte ändå..gick in i alla dessa affärer, gick ut igen tomhänt. Efter ett besök på apoteket (älskar apoteket..haha)..var jag redo att gå hem igen..men gick förbi JC som jag inte har varit inne på på minst två år (känner mig alldeles för gammal)..så det kunde ju inte bli värre så jag gick in..Det första jag hittade där var ett par mellanblåa Wrangler Jeans, för 500kr istället för 1000kr. En grå kofta för halva priset, två T-shirtar också för halva priset..och en rosa halsduk..även den för halva priset. Provade allting, allt passade (jag har inte köpt några Jeans på över ett år!! för att jag aldrig hittar några som passar, och då har jag verkligen letat!)..gick alltså hem med en hel outfit..haha :) Ibland så har man tur...

Ska gå och lägga mig nu...men har massor mer att skriva om...
Fortsättning följer....

No comments :

Post a Comment