11 September 2009

The Ugly Truth

Har precis kommit hem från bion. Har spenderat en trevlig kväll på Wendy's Coffee med mycket god mat, sedan en liten promenix ner till hamnen, träffat lilla mysen. Gud så gullig hon börjar bli, stackars liten var väldigt förkyld, ögonen var alldeles vattniga, men hon var ändå på gott humör och skulle springa efter och jaga iväg fåglarna..haha :) Helt otroligt hur snabbt en liten bebis blir stor, Mysen fyllde precis 17 månader, hjälp vad tiden går fort!

Sedan blev det fjortis - filmen The Ugly Truth ( men man blir ju aldrig för gammal för att njuta av Gerry Butler, ingen aning vad som gör denna man så sexig, uppsvälld och skäggig och ful i håret som han är, men nånting har han, absolut!)

Synd att Gerry inte fick prata med sin vanliga skotska, jag älskar att lyssna på skotska. Jag är absolut en röst människa. Andra kollar på händer, eller ögon, eller skor or whatever, för mig är det rösten, sättet att prata, dialekten.....åååh, så svag jag är för djupa mansröster :) Gerry Butler och hans skotska, Me like :) Men favoriten är fortfarande Sean Bean, ingen som slår han, säger han bara "of questionable legality" eller " box of confetti" eller favoriten " still sharp(e)" och jag ligger som en pöl vatten på golvet :) På plats två av röstfavvisarna är Richard Armitage.....

Imorron blir det 30-års kalas ute på landet, skall bli spännande, ingen aning ännu vad jag ska ha på mig, har fortfarande inte lyckats tvätta (tvättiden alltid upptagen ju!!!), dessutom så har jag lagt på mig en hel del under de två senaste veckorna, så egentligen borde jag gå ut och shoppa större kläder..men det hjälper tyvärr inte självförtroendet..att håret är grönt hjälper ju inte heller precis :(

Jag har nu snart överlevt två veckor utan att läsa en bok. De som känner mig borde nog få en hjärtattack typ nu...men det har inte funnits några att köpa. Finns inga bra och intressanta böcker på marknaden längre :( På tisdag borde jag få hem Dan Browns nya..får se om jag kommer att läsa den..eller om jag väntar på audio-versionen. Har förresten totalt missat att Angels and Demons har kommit ut i England, extended, så jag beställde den på en gång! Vill ju lyssna på Stellan prata schweiziska igen ju!..haha.

Nä, nu ska det bli sängen och fina drömmar.

(överlevde förresten en vecka till i Muppsala, idag hade vi seminarium med redovisning...)

No comments :

Post a Comment