13 September 2009

Partytrick

Då har ännu en helg rasat förbi i ilfart.
Jag är många erfarenheter och ett bandage rikare.

Jag har haft problem med min handled lite då och då på sistone igen. Det har varit lugnt och tyst bra länge :) Men igår, när jag flätade mitt hår så gjorde jag nog nån dum rörelse och man hörde riktigt hur det knakade och allt föll på fel plats. Försökte räta ut den sedan, då knakade det ännu högre och gjorde skitont! Men jag hade bråttom till förfesten så jag tänkte inte så mycket mer på det sen, alkoholen gjorde sitt med att dämpa smärtan.

Vid 7-taget tog vi sedan en taxi 2 km ut på landet, för att delta på ett dubbelt 30-års kalas ( det första utav 4 !!!!! den här månaden, är alla födda samtidigt i den här staden??????). Det blev trevliga välkomstdrinkar, god buffé (kinamat, mmh så gott!), ett glas vin till maten..sedan kunde man köpa goda drinkar till billiga priser.

Jag kände inte de som fyllde år, och kände mig ganska vilsen i början, jag höll mig till min lilla grupp. Vi vann musikleken, där vi fick svara på 10 frågor och vi hade alla rätt...vi fick en flaska champagne som vi snabbt tömde :)

Efter att festen har varit igång ett bra tag, tyckte någon att mina handleder ( nån hade hört av nån att min handleder är ganska elastiska och det ena ledde till det andra). Folk tyckte att det var roligt att dra i mina händer för att kolla hur långt ut de kan dra dem...läskigt tyckte de ena, roligt de andra och det skrattades en hel del...Dumt bara att det gjorde så otroligt ont idag när jag vaknade, att jag hade svart att hålla tillbaka tårarna. Fick nu bandagera in min vänstra handled och jag hoppas att det blir bättre snart. Så kan det bli när ens kroppsdelar får agera partytrick :P.



Jag gjorde ett par örhängen igår som skulle passa till kvällens outfit ( som man inte ser så bra på fotot ovan, då jag precis kom in igen utifrån där det var väldigt kyligt..



Nu ska jag mysa ner mig i sängen, läsa om bibliotekets historia..försöka glömma helgens excesser av mat och alkohol som inte kan ha haft någon positiv effekt på min kropp :P

Imorron ska jag åka till Stockholm...ser vääääldigt mycket fram emot det!

No comments :

Post a Comment