04 September 2009

Jag saknar Stockholm

Nu har jag alltså officiellt överlevt en hel vecka på Uppsalas Universitet. Grattis till mig, haha. Jag har dock fortfarande inte lyckats skriva in mig på en nation ( mupparna hade stängd när jag kom dit! ). Jag måste dock tyvärr erkänna att veckan har varit sjukt tråkig, jag brinner inte för ämnet :(.
Några "positiva" saker finns det dock:
  • Resvägen har halverats, dessutom så går bussarna oftare än vad tågen gjorde
  • Jag går inte förbi någon affär överhuvudtaget på min väg från dörr till dörr
  • Resandet kostar en tredjedel mot vad den har gjort innan.
  • Utbildningen har ett tydligt mål.
Jag saknar dock Stockholm, Södertörn otroligt mycket, det är mest små saker, men ändå!
  • Saknar tågresan, mycket skönare att sitta på tåg än på buss!
  • Saknar Pressbyrån med dess goda sallader, smoothies och mina favorittidningar från UK!
  • Saknar stora Akademibokhandeln med den stora avdelningen med engelska pocketbooks!!!
  • Saknar den fina och moderna byggnaden som är Södertörns högskola (vilket även innefattar de många toaletterna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
  • Saknar religionsvetenskapen med dess unga, sympatiska och moderna lärare!!
Varför lyckas även bussen att vara försenad varje dag? Det är ju för f*n inga trafikköer nånstans ju!! Inga signalfel, igenfrusna bromsar, löv på spåren, långsam pendeltåg framför, stoppsignal, elavbrott, problem med stängning av dörrar osv.!!!!AAAAArghhhh!

Jag är ledig idag, fram till onsdag faktiskt. Jag behöver inte ens plugga idag, då jag bara behöver läsa 300sidor på 5 dagar. Det regnar ute, så jag kan inte ens gå på promenix, som jag verkligen skulle kunna behöva. Det har blivit helt fel med allting hela veckan, fel mat, fel tider, för lite sömn, för lite motion. Inte att jag skulle kunna gå ut på promenad även om det hade varit det finaste vädret, jag har nämligen ont. Ont i vaden. Har försökt med voltaren-salva, med stretchning, ingenting hjälper. Vet inte vad det är och varför, vet bara att jag har svårt att ta mig runt i lägenheten...uschusch

No comments :

Post a Comment