14 August 2009

Running against time

Det är inte så mycket som händer just nu. Försöker skriva en tenta (eller två), även fast jag inte har fått tag i böckerna ännu, deadlinen kommer allt närmare, samtidigt som jag inför universitetspluggandet borde ha varit klar för länge sedan och lämnat in mitt examensbevis som tar 6-8 veckor men för det behövs sista betyget. Som man ser så är allt väldigt krångligt, kräver en massa tid och är in i det yttersta en kamp mot tiden, dessutom behövs den en hel del goodwill av ansvariga personer. Men jag försöker göra en sak i taget.
Dessutom så håller jag på att organisera ett 30-års kalas, idéer tack!!
Fick äntligen hem min bok idag, "The Good Luck Girl" av Kerry Reichs ( det är hon som är dotter till Kathy Reichs, som själv skriver böcker och står bakom serien "Bones", det är hon som är förebild till T. Brennan). Det tog otroligt lång tid att få hem boken, nästa gång betalar jag de 19kr extra som det kostar att få hem böckerna snabbare!!!


Nu ska jag återgå till tentaskrivandet, inte många timmar kvar idag - ikväll så ska jag laga till en schweizisk maträtt met grön hård äckelost, den luktar illa men kommer i en förpackning så att den ser ut som en jogurt. Den är grön inte för att det är mögel eller något liknande, utan en speciell klöver som ger osten sin egendomliga smak.

No comments :

Post a Comment