09 August 2009

Paris i siffror

1 - Gånger, som vi blev anhållna av poliser på flygplatsen
2 - Gånger, som jag åkte med Aerosmith Rock n Roller Coaster på Walt Disney Studios Park
3 - Kilo, som jag har gått upp på 5 dagar
4 - Flaskor, mousserande vin som jag har druckit
5 - Gånger som jag gick vilse eller fel, då jag envisades att promenera genom hela Paris utan karta!
6 - Oidentifierbara maträtter som man fick på planet.
7 - Par, som dansade till gatumusik
8 - Dårar, som sprang över gatan vid "Place de l'Étoile"
9 - Uteliggare som sprang och skrek efter oss, när vi råkade gå förbi dem under en av de många broarna.
10 - Vykort, som jag skrev och skickade till vänner och family.


35 - Grader, som det var varmt

40 - cm, min Hot Dog, som jag åt på Main Street, på Disneyland.

60 - Minuter, som jag fick vänta i kön till att köpa biljetter till RER och Métro.

120 - Minuter, som jag fick kolla på min favoritserie, "Doctor's Diary", på hotellrummet :)

327 - Sidor, som jag läste i boken "Growing Up Again" av Catriona McCloud.

546 - Bilder, som jag har tagit med Kamera/Mobil.

133'000 - Steg som min stegräknare visade upp när jag klev på flygplanet hem.


to be continued....

No comments :

Post a Comment