26 May 2009

Jobbig vecka/veckor!!!

Det är mycket att göra, och jag har haft rejäl boktorka! Inte att jag har tid att läsa egentligen, men det skulle ju vara skönt att se fram emot någonting medan man pluggar!
Jag måste skriva klart uppsatsen, helst redan igår!! Jag ligger så otroligt mycket efter schemat, och innehållet är bara trams och skräp! Och språket, uschusch..jag borde ha läst fler böcker på svenska, pluggat mer svenska. Jag måste gå igenom de mest konstiga översättningsvägar hittills. Aja, det visar i alla fall att jag fortfarande kan tänka logiskt och utanför de normala vägarna, det är nästan så att jag trodde att jag har blivit av med mina hjärnceller under de senaste veckorna!
Förutom uppsatsen så ska jag skriva antagningsprov imorgon, där jag tror att det blir ett problem med svenska-kunskaperna, och bristen på information och förberedelse kommer inte precis att hjälpa till!
Ska också skriva 5 stycken PM (hjälp!!!!) och två hemtentor. Och så sista seminariet på Torsdag, och om jag lyckas skriva klart uppsatsen i tid (vilket typ är omöjligt!) så är det ventilering nästa vecka också.
Nej, boktorkan hjälper absolut inte till att förbättra situationen! Och det blir inte lättare att jag har en hel trave med böcker som jag har lagt undan till semestern, som ska påbörjas om 13 dagar! Får se om jag får plats med alla i resväskan!

  • Kristin Harmel - Italian for Beginners
  • Jessica Fox - The One that got Away
  • Ellen Shanman - Right Before Your Eyes
  • Caprice Crane - Forget About it
  • Freya North - Secrets
  • Jenny Colgan - Diamonds Are a Girls Best Friends
Plus några fler som borde komma hem vilken dag som helst nu....
Och vad jag vill läsa! Nu! Det är det enda som brukar ta bort all min ångest, och jag har rejäl ångest just nu!

Varför måste det regna just nu? Ska ju strax ut på min promenix...Bläää

1 comment :

  1. Hej! Lycka till du med! Kommer nog hinna bli nervös när jag sitter på tåget, tror jag.

    ReplyDelete