18 December 2009

Speechless and frozen...

I am speechless! Completely and utterly speechless!
  • Boken Love in Translation var underbar. Vet inte riktigt varför. Den påminde så otroligt mycket om mina favoritböcker av Federica deCesco, som alltid har gett mig världens bästa läsupplevelse, som ungdom såsom vuxen. Gåshud och en varm underbar känsla i magen är konstanta companions :)
  • Men, som sagt, det var även rätt bok i rätt tid..ingen aning hur någon annan tycker..haha.
  • Jag klarade EDH-tentan..juppie...kanske ett tecken att jag borde få lite mer självförtroende...
  • Otrolig fin dag idag..kallt som f*n och sol :) Me like!
  • Men saknaden är stor under dessa kalla mörka vinterdagar. Det finns tre personer som betyder väldigt mycket för mig, som just nu inte finns i mitt liv. Ingen aning om de ens vet hur mycket de betyder för mig, eller om de ens bryr sig. Olika anledningar till att de inte finns i mitt liv just nu, men kontrasten till förra årets Jul är påtagligt. Vilket ger sitt uttryck i nattliga drömmar som leder till att jag vaknar i tårar, eller ångestkänsla i magen..eller att helt enkelt saknaden slår till i magen, plötsligt och oanat. Men sådant är livet, man kan inte alltid styra det så som man vill. Och jag är tacksam för de personer som faktiskt finns i mitt liv, skulle inte vilja vara utan er, ovärderliga är ni!....
  • Så, God Jul allihopa :)!!

No comments :

Post a Comment