04 December 2009

Blurry

En enda röra..
Jag har för länge sedan lärt mig att allting inte kan vara bra, vad skulle vara vitsen med det liksom?
Jag har haft två otroligt bra dagar...bortsett från skolan.
Jag var inte med på seminariet igår, det lär jag ångra för resten av mitt liv. Så enkelt är det. Det kommer bli en ännu svårare uppgift än seminarieuppgiften..vilken fegis är inte jag. Men min grupp verkar iaf inte ha tagit illa upp att jag drog mig ur. Även fast jag inte har blivit "kompis" med någon i gruppen, vi inte har mycket gemensamt, och jag faktiskt inte har någon aning vad de egentligen tycker om mig (om man tänker på hur jobbig, babblig, osv jag kan vara och tyvärr inte bidrar med så mycket..) så kändes det ändå så som om de faktiskt förstod varför jag åkte hem innan seminariet igår. Å andra sidan så tittade de på mig som om jag var någon hjälplös hundunge...som de tyckte synd om...
Men..jag har för första gången lyckats glömma bort allt det dåliga och ångestframkallande..jag som brukar vara the Queen of dåligt samvete...
Jag gick en lång runda igår kväll..ca 7-8km, en 10km runda idag..känns så otroligt skönt. Det har dock inte hjälp något för att minska på tjockismätaren på vågen, eftersom jag har ätit en hel del god mat..igår blev det pasta fylld med ost, därtill blev jag övertalat att dricka vodka blandat med "monster", oj vad gott det var haha...idag så blev det "Bones" till lunch ( där T.B började snacka om Venn-diagram och S.B. bara tittade på henne som om hon är helt knäpp i huvudet...hade jag tittat på samma avsnitt för 1.5 vecka sedan hade jag också gjort det...men nu kan jag faktiskt det där med Venn-diagram :) ), ikväll blev det fajitas med kyckling, paprika, lök och jalapeno, därtill 2 tequila shots med salt o citron...och lite annat smått och gott...Igår kväll kollade jag på The Rock på blu-ray, ikväll på King Arthur på blu-ray. Jag måste erkänna, jag verkligen verkligen verkligen gillar Hans Zimmer...*swoon*..
Har förresten inte fattat förens nu att det är Hugh Dancy som är med i K.A. och att Mads Mikkelsen hade gjort en bra Aragorn...och Clive Owens röst..hjälp. Keira är lika jobbig som alltid...världens mest skelett-liknande kvinna har alltid samma ansiktsuttryck.....

Det ska bli en hälsosam och nyttig helg..med 4 promenader..och nyttig mat...får se hur det blir :)

Läser just nu "Un-bridaled" av Eileen Rendahl...

Nu när julen drar allt närmare så blir saknaden efter vissa speciella människor allt större......

No comments :

Post a Comment