13 November 2009

Oj oj

Jag håller nog på att tappa mitt förstånd (om jag nu hade haft ett till att börja med..menmen).
Kollade precis på nyaste avsnittet av bones, det gör nästan ont i hjärtat. Jag vill vara så mycket men jag når aldrig upp till det, varför ger jag upp? Varför nöjer jag mig? Det borde fan införas nån lag om det, nöj det aldrig med det mediokra, sträva efter ditt bäst möjliga...någonting som jag kanske kommer att leva efter om några år..inte nu. Varför säger man alltid "inte nu"..."imorron"..usch..blir ju sur på mig själv. Tänk om det inte finns någon "imorron"...


Andra tankar..varför har tyskarna utanför orden "självmord" och "suicid" begreppet " fridöd" för samma sak? vadå "fridöd"..fattar inte!.. Och varför ska man kasta sig framför ett tåg när man inte vill leva längre. Usch, jag kan bli så arg! Självklart tycker jag också synd om dem, känner med dem, kan på nåt sätt förstå, har själv varit på en väldig mörk plats, men har aldrig någonsin kommit så långt, så djupt ner, mitt dåliga samvete styr mycket av mitt liv, för det mesta för det sämre, men ibland är det även bra att ha faktiskt! Men varför tåg`Det förstår jag inte :(
När jag började fundera på det så gick det upp för mig att jag vet, känner till, ganska många människor, unga eller äldre, som valde just att begå självmord, det är flera gånger det hände på gymnasiet, det kändes alltid tungt. Men varför känner jag inte till en enda hemma i Schweiz? Aldrig har jag gått in i skolan och möttes av tända ljus. Hände det aldrig och varför det i sånt fall? Eller var det ingen som talade om det för en? Det är nog någonting som jag kommer att fundera länge på....

Såg 2012 idag. Gillade det väldigt mycket, men jag gillar ju hjärndöda filmer, klischéer, överdrivna filmer. Det finns så otroligt mycket humor i den att man nästan skrattar oftare än när man kollar på en komedi. Och jag har alltid gillat John Cusack, en av mina favoriter.

Det är helg nu, det har varit det i några timmar..faktiskt. Har inga planer inför helgen (förutom börja med EDH uppgiften!!!), ska slöa framför tv:n, äta en massa onyttig mat och ladda inför nästa vecka...

Drömde en konstig dröm inatt...behöver nog lista ut om den betydde någonting...

Snart är det Jul...hjälp! Det var det ju igår, känns som det faktiskt..varför går tiden så pass fort?

Vad skulle du göra om du visste att jorden skulle gå under imorron?

No comments :

Post a Comment