02 November 2009

"Istället för..." - helgen

"Istället för att.." - helgen börjar utökas till "Istället för att.."-måndagen också, vilket är mindre bra...


Istället för att:
  • Diska --> åkte jag till Västerås, köpte en hel del Blu-Ray filmer och en rosa trådlös datamus.
  • Göra instuderingsuppgifterna i kompendiet, där vi ska, individuellt, förse böcker med SAB -koder, klassificera och katalogisera --> kollade jag på de inköpta filmerna
  • Motionera --> Åt jag en baguette-kycklingburgare, Chili-Cheese och lökringar från Burger King, låg i soffan och orkade inte gå ut i regnet.
  • Läsa om Dewey-systemet inför imorron kollade jag på Grey's Anatomy
Listan kan göras längre och längre...men the point is att jag inte har gjort någonting för att komma ifatt allt jag har missat!

I fredags var jag till och med tvungen att stanna hemma på kvällen, missa födelsedagsmiddagen som jag var bjuden till, allt för att jag hade så starka krämpor i magen, så otroligt ont, att jag bara låg i sängen och vred mig...vilken bortkastad kväll!

Nu har jag blivit alldeles beroende av "Plock" spelet (MetroGames) på facebook och kan inte sluta spela...borde verkligen förbereda mig lite inför imorron. Vi ska ha föreläsningen i universitetsbyggnaden, någon från KB kommer och berättar om Dewey Decimal Classification och sedan får vi jobba med det, pröva själv osv...usch, jag vill inte :(

Några från min "klass" vill starta en bokcirkel, första mötet är på onsdag kväll. Jag är fortfarande tveksam till om jag ska gå eller inte. För det ena skulle det kanske vara bra om jag skaffade mig några kompisar i klassen så att jag inte är så utanför hela tiden som jag är just nu. Å andra sidan känns det inte som om jag har så stor lust att åka till Uppsala ännu oftare än vad jag redan gör. Känns nästan lite läskigt att åka bussen själv på kvällstid..vet ju inte heller hur långt tid ett sådan möte tar...men åka ensam buss efter 10 på kvällen kan inte vara så kul. Dessutom känns det inte som om jag har så mycket gemensamt med dem, och jag vet inte hur sugen jag är att läsa en bok på svenska...

På torsdag är det seminarium...där våra resultat skall redovisas..hjälp..jag missade föreläsningen och jag har inte så särskilt stor aning om SAB...tycker bara att det är jobbigt att sitta med en regelbok och försöka inordna böckerna rätt.

Funderar på att köpa en lapptopbricka på Bluebox.se, kanske inte är så bra för min söta dator att alltid sitta i mitt knä eller ha den på en kudde när jag jobbar i sängen...men 420 kr plus 50 kr i frakt...jag vet inte om jag har råd :(

Fick hem "Up" på blu-ray idag. Känns lite kul, här har den precis börjat visas på bion!

Fick även meddelande av Adlibris att min bok har skickats..Yay...imorron kväll får jag läsa "A Field Guide to Burying Your Parents" av Liza Palmer...ska gå köpa en stor påse med godis och mysa ner mig i sängen.

No comments :

Post a Comment