11 January 2010

Weekend...

Det blir inte alltid som man har tänkt sig, om det nu är bra eller dåligt vet jag inte. Men oväntade saker sker hela tiden...

Det blev en promenix i minus 20 grader ner till stan i fredags, hittade dock ingen film att hyra, men kände mig väldigt duktig som var ute i kylan och motionerade :)
Vågen stannade på samma siffra i lördags såsom i fredags...

Lördagen blev det en utflykt till Västerås, där jag, med min längtan efter vår och sommar, försökte hitta handdukar, badrumsmatta, duschdraperi och annat inredningsgrejs till badrummet. Det slutade med att jag inte hittade någonting som motsvarade mina föreställningar..Köpte dock en underbar fin och vacker filt på rean på hemtex, Hello Kitty myskläder på HM och två hyllplan på Ikea..Så det var inte helt i onödan att jag åkte iväg, även om det kanske kändes som det lite grann..

Ringde hem igår och bad mamma att kolla runt på affärerna hemma, om hon kanske kan hitta ett fint, somrigt duschdraperi...vem vet, hon kanske har better luck.

Jag var väldigt dålig med mitt kcal-intag i helgen, och drog över med "ganska" mycket på båda dagarna, kunde dock skriva upp en viktnedgång på -0.6kg igår (hä,fattade ingenting), latade mig hela dagen igår i soffan med Bones-repriser...Mysigt :). Idag hade jag gått upp 0.1kg igen, känns som om jag redan får betala för helgens onyttigheter.

Spenderade hela kvällen igår på att kopiera över allting från min stora traktor till externa hårddisken..höll på till kl.2 inatt...och imorse så visade det sig att ALLTING hade försvunnit..Va fan...Fick börja om från början igen och höll på hela förmiddagen med säkerhetskopiering. Nu är datorn avhämtat, hoppas den kommer hem tyst igen...
Hoppas att den externa hårddisken inte får en knäpp igen och att allt finns kvar på den tills jag återfår datorn. Har för säkerhets skull även kopierat över mina dokument och mina bilder till den här datorn också...

Så, idag har jag trots rejäl trötthet (bara 4 timmars sömn) försökt läsa klart pluggboken, då jag långsamt men säkert börjar få ångest och panikkänslor inför tentan..inte många dagar kvar och jag har inte ens börjat skriva ännu...

Den här kom med posten idag:



Jag håller just nu på att vela om jag ska gå och hämta mitt kaffepaket och trotsa kylan..eller stanna inne värmen, fortsätta plugga och dricka té...förhoppningsvis blir det varmare snart....

No comments :

Post a Comment