16 June 2009

Lüneburg

Hejhej

Sitter här hos min farbor i Norra Tyskland, äntligen tillträde till Internet!..dock inget Wire-less..därför maste jag sitta vid hans dator och jag orkar inte leta fram de svenska bokstäverna..sa det far duga med aaaaaaa :)

Lang resa i fredags, satt i bilen i 14 timmar!!! Campingen är liten och lite gammaldags, dock väldigt romantiskt och fin..(bortsett fran duschen!!)..Vädret är mindre bra, dock vi har haft sol under större delen av var vistelse! Men det är hyfsat kyligt, runt 16/18 grader..och det blaser massor.

I lördags var vi i Lüneburg hela dagen, hittade ett par Jeans, men nu efter all mat de senaste dagarna har de blivit lite för tajta igen..sa jag var tvungen att lägga undan de till bättre tider :) haha.
Av en slump sprang vi pa min kusin i stan..kände igen han pa en gang! Oj vad hans barn har blivit stora! Kände de ju bara som bebisar! Sa det var ganska lustigt.
Spenderade hela lördagskvällen hos min farbror, där vi delade pa 3 flaskor rödvin..sa jag sov ganska gott den natten (jag far ju sova pa bordet..hur hart som helst..haha)

I söndags var vi pa en fagelpark..med massor av faglar..fick se en jätte stor struts..och manga sma väldigt söta pingviner:)..är ju annars inte precis intresserad av faglar..men det var kul att ta en massa kort och äta glass..hihi :)
Efter det akte vi till "Lüneburger Heide" otroligt fint landskap..synd att jag inte hade möjligheter att ta kort! At pa en väldig fin restaurang..sedan började det regna..MYCKET..var ganska mysigt.

Igar akte vi till "Ostsee" Östersjön..aaa vad jag älskar havet..och alla minnen som kommer tillbaka..och doften i luften...har tillbringat varje sommar som barn och ungdom där..alldeles underbart. Och det var underbart fint väder ocksa..sol..bla himmel..härligt.

Idag sa tog vi husvagnen till min farbrors hus..gjorde en liten promenix genom byn, hälsade pa min kusin och mina sysslingar..som jag inte har träffat pa 10 ar..
Nu ikväll sa anlände mina släktingar fran Frankrike..(farbror o hans fru, samt den äldsta av mina sysslingar, hon är 20 nu..kommer ihag när jag höll henne när hon nyss var född, oj vad tiden gar!!!!)...Sa vid middagsbordet pratades det alla olika sprak..vissa förstar bara franska, andra förstar inge franska alls..andra kan ingen tyska..Ganska lustigt faktiskt..Har svart att prata tyska nuförtiden..later ganska kul med min svenska brytning..och sa försökte jag pa mig att tala franska..vilket gick mindre bra..men jag fattar allt de säger..*stolt*.

Sa, nu ska jag försöka vara social igen...Imorron är stora festen, far se hur det blir!..

Bilder kommer när jag är hemma igen..har de alla pa min lilla dator :)

Hej svejs sa länge!

No comments :

Post a Comment